/  / Hyundai na Motor Show Poznań 2016

Hyundai na Motor Show Poznań 2016

null
© Hyundai
nullnullnull

Jakie nowości przedstawi Hyundai na największej imprezie motoryzacyjnej w Polsce? Z zapowiedzi firmy wynika, że na stoisku pojawi się nawet jeden model jako premiera europejska!

Podczas rozpoczynających się 31 marca targów motoryzacyjnych Motor Show 2016 w Poznaniu marka zaprezentuje po raz pierwszy w Europie całkowicie nową Elantrę. To już szósta generacja modelu, który uchodzi za najlepiej sprzedającego się Hyundaia na świecie.

Na tle poprzedniczki nowa Elantra jest o 20 mm dłuższa i 25 mm szersza. W celu uzyskania lepszej trwałości i sztywności wykorzystano w konstrukcji nadwozia o 32% więcej stali o wysokiej wytrzymałości.

Elantra wyróżnia się również pod względem liczby rozwiązań gwarantujących wygodę i bezpieczeństwo. Na pokładzie mamy fotel kierowcy ze zintegrowanym systemem pamięci ustawień, a "inteligentny" bagażnik ułatwia załadunek, otwierając się automatycznie, gdy kierowca posiadający kluczyk znajduje się wystarczająco blisko auta. Do tego m.in. system monitorowania martwego pola lusterek czy układ ostrzegania o ruchu poprzecznym.  

Kompakt z nowoczesnym napędem
Kolejną atrakcją na poznańskich moto-targach będzie prezentowana po raz pierwszy w Polsce hybryda Hyundai Ioniq (czyta się: "ajonik"). To auto można wyposażyć w jeden z trzech typów napędu do wyboru: elektryczny, hybrydowy typu Plug-In (czyli z możliwością ładowania z gniazdka elektrycznego) lub jako klasyczny hybrydowy.



Wersję Ioniq Hybrid napędza czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa oraz motor elektryczny o mocy 43,5 KM, zasilany akumulatorami litowo-jonowymi. Zespół zapewnia łączną moc 141 koni oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 265 Nm. Do zmiany biegów służy dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna o sześciu przełożeniach (6DCT).

Sylwetka Hyundaia Ioniqa jest opływowa, co w połączeniu z aktywnymi i pasywnymi rozwiązaniami zmniejszającymi opór powietrza pozwoliło uzyskać godny uwagi współczynnik Cx = 0,24.

Ioniq oferuje szereg funkcji zwiększających komfort, wygodę i bezpieczeństwo jak np. interfejsy Apple CarPlay i Android Auto. Na desce rozdzielczej mocno eksponowany jest wyświetlacz o przekątnej 7", a wysoka rozdzielczość gwarantuje przejrzystość cyfrowych wskaźników – również tych przedstawiających parametry układu hybrydowego.

Jak zapewnia producent, konstrukcja Ioniqa zapewnia odczucia z jazdy podobne do typowego samochodu kompaktowego. Charakterystyka prowadzenia, a także poziom hałasu i wibracji są skalibrowane tak, aby podczas dłuższych podróży połączyć satysfakcję z właściwości jezdnych oraz komfort akustyczny.

W terenowym mundurku
Na stoisku Hyundaia nie zabraknie ponadto wersji i20 Active, która niedawno zawitała do polskich salonów. Auto ma sylwetkę stylizowaną a'la crossover – uwagę zwracają listwy i progi łączące się z wydatnymi nadkolami, srebrne relingi dachowe, a także zmodyfikowana konfiguracja zawieszania z prześwitem większym o 20 mm w porównaniu do "zwykłej" wersji 5-drzwiowej.

Fotele również zamontowane są nieco wyżej, co ułatwia wsiadanie i gwarantuje lepszą widoczność z kabiny.

Wraz z odmianą i20 Active debiutuje w gamie nowy silnik 1.0T o dwóch wariatach mocy: 100 lub 120 KM. Turbodoładowany trzycylindrowiec z bezpośrednim wtryskiem zwiększa dynamikę jazdy poprzez zapewnienie wysokiego momentu obrotowego (172 Nm) w zakresie obrotów już od 1500 obr./min.

Hyundai i20 Active kosztuje od 61 900 złotych. Standardem są takie elementy wyposażenia jak m.in. przednie światła przeciwmgielne, felgi aluminiowe z oponami 195/55 R16, a także plastikowe nakładki nadkoli i progów, klimatyzacja manualna, tempomat i czujniki parkowania z tyłu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane