/  / Hyundai kontra Volkswagen

Hyundai kontra Volkswagen

null
© Hyundai
null

Skoda nie daje szans rywalom na czeskim rynku nowych samochodów osobowych. O miejsce drugie na podium walczy natomiast Volkswagen oraz Hyundai.

Jak wynika z podsumowania całego roku 2014 na czeskim rynku nowych osobówek, liderem sprzedaży nad Wełtawą została po raz kolejny marka Skoda. Przewaga, jaką nad resztą stawki wypracował producent z Mlady Boleslav, jest przytłaczająca – wystarczy podać, że udział rynkowy przypadający na producenta takich modeli jak Octavia czy Superb wyniósł w roku ubiegłym około 30,2%.

Co w tej sytuacji mogą zrobić pozostałe marki? W zasadzie pozostaje im przede wszystkim rywalizacja o zajęcie drugiego miejsca na podium. A tu wskazać na zdecydowanego faworyta jest już o wiele trudniej. Z dwójki głównych pretendentów – czyli marki Hyundai oraz Volkswagen – to właśnie producent miejskiego i20 czy crossovera ix35 zdobył ostatecznie nad Wełtawą drugie miejsce na podium z wynikiem nieco ponad 18 700 rejestracji (+16,4%).

Największy udział w sprzedaży marki na rynku czeskim miał kompaktowy Hyundai i30 – wytwarzany u naszych południowych sąsiadów (6 100 sprzedanych sztuk; +23,1%).

W roku ubiegłym wyższość Hyundaia na rynku czeskim musiał uznać Volkswagen, którego sprzedaż wyniosła ponad 18 000 egzemplarzy (miejsce trzecie w rankingu top marek). Najchętniej kupowanym modelem w gamie tego akurat producenta okazał się VW Golf.


Autor: Rafał Żaglewski
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane