/  / Hyundai idzie w downsizing

Hyundai idzie w downsizing

null
© Hyundai
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullHyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015

W roku 2015 Hyundai wprowadzi na rynek doładowany silnik benzynowy o pojemności skokowej 998 cm3. Będzie to jednostka debiutująca w gamie modelu Hyundai i20 nowej generacji.

Jak zapowiada producent, trzycylindrowa jednostka 1.0 T-GDI to pierwszy reprezentant nowej generacji doładowanych silników benzynowych firmy Hyundai, które łączą w sobie lepsze osiągi, przyjemność z jazdy oraz zredukowane zużycie paliwa. W omawianym silniku, który powstał na bazie konstrukcji Kappa 1.0 MPI, zastosowano takie rozwiązania jak m.in. bezpośredni wtrysk paliwa oraz niewielką turbosprężarkę typu Single Scroll.

Motor 1.0  T-GDI jest dziełem specjalistów Hyundaia pracujących w centrum projektowym w niemieckim Russelsheim. Jednostka będzie w stanie generować moc do 120 koni mechanicznych, przy maksymalnym momencie obrotowym rzędu 172 Nm.

Na chwilę wróćmy jeszcze do samego modelu Hyundai i20 drugiej generacji. W momencie premiery rynkowej klienci będą mogli wybierać spośród następujących wersji silnikowych:
BENZYNA
- silnik Kappa 1,25 litra
75 KM przy 5500 obr./min
122 Nm przy 4000 obr./min.
- silnik Kappa 1,25 litra
84 KM przy 6000 obr./min.
122 Nm przy 4000 obr./min.
- silnik Kappa 1,4 litra
100 KM przy 6000 obr./min.
134 Nm przy 3500 obr./min.

W przypadku benzynowego silnika 1.25 do zmiany biegów służy standardowo 5-biegowa skrzynia ręczna. Natomiast jednostkę o mocy 100 koni można będzie zestawić z 6-biegową skrzynią manualną lub też z 4-stopniowym automatem.

DIESEL
- silnik U-II 1,1 litra
75 KM przy 4000 obr./min.
180 Nm w przedziale 1750-2500 obr./min.
- silnik U-II 1,4 litra
90 KM przy 4000 obr./min.
240 Nm w przedziale 1500-2500 obr./min.

Dzięki zastosowaniu filtra NOx oba silniki dieslowskie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Do zmiany biegów przewidziano skrzynię ręczną 6-stopniową.

Wspomniana wcześniej doładowana jednostka 1.0 T-GDI zadebiutować ma w gamie modelu Hyundai i20 w roku przyszłym.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane