/  / Hyundai Elantra numer 6

NOWOŚĆ | Hyundai Elantra numer 6

null
© Hyundai
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Nowy Hyundai Elantra – po swojej premierze w Korei Południowej – pojawi się teraz przed szeroką publicznością podczas salonu motoryzacyjnego Los Angeles Auto Show 2015 w listopadzie.

Elantra to najchętniej kupowany model koreańskiej marki na świecie. Do dziś klientów znalazło ponad 10 milionów egzemplarzy. Teraz doczekaliśmy się szóstej generacji "koreańczyka" – w porównaniu z poprzednikiem nowa Elantra jest o 20 mm dłuższa, 25 mm szersza oraz o 5 mm wyższa. Rozstaw osi pozostawiono bez zmian na poziomie 2700 mm.

Już w swoim aktualnym wcieleniu kompaktowy Hyundai Elantra zwraca uwagę sportową linią nadwozia z wyraźnymi przetłoczeniami, które nadają karoserii wrażenie smukłości i dynamiki. Po zmianach generacyjnych auto idzie o krok dalej, dorzucając m.in. "przymrużone" klosze reflektorów oraz bardziej wyeksponowany sześciokątny wzór atrapy chłodnicy.

Jeszcze przez premierą Elantry VI pomysł na nową stylistykę został przedstawiony do akceptacji grupie potencjalnych klientów, którzy – jak twierdzi Hyundai – wystawili Elantrze wyższe noty niż głównym modelom konkurencyjnym.

Na rodzimym rynku koreańskim Hyundai Elantra występuje pod nazwą "Avante".



Inspiracja modelami z wyższych segmentów
Podczas prac na układem wnętrza inspirowano się rozwiązaniami z wyżej pozycjonowanych modeli Hyundaia – takich jak Genesis i Sonata. W nowej Elantrze poprawiono jednocześnie parametry wpływające na komfort akustyczny, zaś przyciski na desce rozdzielczej pogrupowano w układzie ergonomicznym, zgodnie z ich przeznaczeniem.

W zależności od wybranej wersji Hyundai Elantra oferuje takie rozwiązania jak np. fotel kierowcy z funkcją zapamiętywania ustawień (IMS), system otwierania bagażnika typu hands-free czy nagłośnienie marki Harman. O bezpieczeństwo podczas jazdy dba natomiast m.in. technologia automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), układ ostrzegania przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu, jak również system monitorowania martwego pola lusterek oraz monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane