/  / Hyundai awansuje w rankingu 100 Best Global Brands

Hyundai awansuje w rankingu 100 Best Global Brands

Hyundai|
null
© Hyundai
null

Hyundai po raz kolejny awansował w zestawieniu 100 największych marek na świecie Best Global Brands, przygotowanym przez cenioną firmę doradczą Interbrand Zintzmeyer & Lux. Wartość marki szacowana jest na prawie 7,5 mld dolarów.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Obecnie Hyundai uznawany jest za 53. markę globalną na świecie. W porównaniu z notowaniami za rok 2011 jej wartość zwiększyła się aż o 24,4%. Spośród wszystkich firm motoryzacyjnych ujętych na liście TOP-10 tylko Nissan może pochwalić się wyższą dynamiką wzrostu (wartość około 5 mld dolarów; +30%; pozycja 73).

W rankingu Best Global Brands marka Hyundai systematycznie pnie się w górę: w roku 2005 zajmowała na tej liście miejsce 84. (szacowana wartość ponad 3,4 mld dolarów). Z kolei już w roku 2010 firma osiągnęła wartość ponad 5 mld dolarów, co wystarczyło na zajęcie 65. miejsca w rankingu. W roku ubiegłym było jeszcze lepiej: dzięki osiągnięciu wartości około 6 mld dolarów Hyundai uplasował się na pozycji 61.

Ważnym wydarzeniem dla marki Hyundai i procesu dalszego budowania jej pozycji rynkowej może być ogłoszona podczas targów Paryż 2012 decyzja o powrocie Hyundaia do rajdów WRC.

Raport Best Global Brands 2012 znajduje się TUTAJ.

O rosnącej sile można mówić też w przypadku siostrzanej marki Kia, która debiutuje na liście Best Global Brands i to od razu na pozycji 87. W przypadku tej akurat marki szacowana przez firmę doradczą Interbrand wartość to prawie 4,1 mld EUR.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane