/  / Hybryda z wtyczką, ale bez kabla

Hybryda z wtyczką, ale bez kabla

Mercedes-Benz|(2014-07-30 12:13)
null
© Mercedes-Benz
null

Jak udoskonalić auta elektryczne oraz hybrydy typu plug-in? Można na przykład opracować technologię ładowania bezprzewodowego.

Koncerny Daimler oraz BMW nawiązały współpracę mającą na celu opracowanie i wdrożenie wspólnej technologii takiego ładowania. Bezprzewodowe ładowanie akumulatorów uczyni eksploatację aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in jeszcze łatwiejszą. Już niebawem niemiecka marka rozpocznie testy nowej technologii w modelu S 500 Plug-In Hybrid.

System składa się z dwóch elementów: uzwojenia wtórnego zintegrowanego z podwoziem samochodu oraz uzwojenia pierwotnego, zabudowanego w podłodze, na przykład w garażu. Energia elektryczna jest przekazywana indukcyjnie bez potrzeby podłączania kabla, a ładowarka ma moc 3,6 kW (wydajność na poziomie 90%).

Już we wrześniu Mercedes wprowadzi na rynek Klasę S 500 Plug-In Hybrid o mocy 325 kW i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Hybrydowa limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s i może pokonać dystans 33 km bez udziału silnika spalinowego. Jej homologowane zużycie paliwa wynosi zaledwie 2,8 l/100 km (65 g CO2/km).

S 500 Plug-In Hybrid to pierwsza luksusowa limuzyna zużywająca poniżej 3 l/100 km, a także trzecia po S 400 Hybrid i S 300 BlueTEC Hybrid hybryda w gamie Klasy S.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane