/  / Honda Jazz numer 3

NOWOŚĆ | Honda Jazz numer 3

null
© Honda
nullnullnullnull

Wiele osób, które po raz pierwszy widzi kabinę pasażerską Hondy Jazz, nie ukrywa zdziwienia faktem, że "maluch" japońskiej marki dysponuje tak przestronnym wnętrzem. Według zapowiedzi Hondy, Jazz III ma być pod tym względem jeszcze lepszy.

W porównaniu z poprzednikiem nowa Honda Jazz jest dłuższa o 95 mm, natomiast rozstaw osi powiększono o 30 mm. Miejski "japończyk" wykorzystuje globalną platformę dzieloną z modelem HR-V, który podobnie jak Jazz wjedzie w tym roku do europejskich salonów sprzedaży.

W konstrukcji obu wymienionych modeli przewidziano szereg ciekawych rozwiązań – takich jak np. zastosowanie płaskiego zbiornika paliwa umieszczonego pod przednimi fotelami (co pozwoliło na uwolnienie miejsca siedzeniami w drugim rzędzie) oraz pomysłowy układ składania siedzeń Magic Seats.

Do środka sporo wejdzie
Przy siedzeniach ustawionych w standardowej pozycji pojemność bagażnika w nowym Jazzie wynosi 354 litry (VDA), a po ich złożeniu – 884 litry. Każde z tylnych siedzeń Magic Seats składanych w proporcjach 60:40 można ustawić w różnych pozycjach.

W ustawieniu Utility oparcie tylnej kanapy składa się do przodu, a siedzisko obniża się, co tworzy długą i płaską powierzchnię transportową. W ustawieniu Tall siedzisko tylnej kanapy można unieść do pozycji pionowej i zablokować w tym położeniu, umożliwiając przewiezienie długich przedmiotów sięgających od podłogi aż do sufitu auta.

Natomiast w ustawieniu Long oparcia przednich i tylnych foteli składają się do przodu, do pozycji horyzontalnej.

W łączności ze światem
W modelu Jazz pojawi się system multimedialny Honda Connect wraz z pięcio- lub siedmiocalowym ekranem dotykowym (w zależności od wersji). Honda Connect działa w oparciu o Androida, dzięki czemu wszystkie operacje można wykonywać za pomocą gestów znanych ze smartfonów. System daje szybki dostęp do usług internetowych jak przeglądarka, wiadomości podawane w czasie rzeczywistym, informacje o pogodzie i utrudnieniach w ruchu, a także dostęp do serwisów społecznościowych i stacji muzycznych.

Honda Connect umożliwia też zainstalowanie dodatkowych aplikacji za pomocą dedykowanej usługi Honda App Center. W opcji oferowana jest ponadto nawigacja satelitarna Garmin.

Za pomocą ekranu dotykowego systemu Honda Connect można również wyświetlić informacje o pojeździe – jak na przykład przebieg, zużycie paliwa czy czas podróży.

Co więcej, Honda Connect łączy się ze smartfonami i innymi urządzeniami multimedialnymi za pośrednictwem MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI oraz USB.

Bezpieczeństwo
Wszystkie wersje wyposażeniowe – za wyjątkiem podstawowej, w której będzie on opcją – otrzymają w standardzie pakiet Advanced Driver Assist System. W skład pakietu wchodzi tempomat adaptacyjny, ostrzeganie przed kolizją, zapobieganie przypadkowemu zjeżdżaniu z pasa ruchu, możliwość rozpoznawania znaków drogowych oraz automatyczne światła drogowe.

Standardem w nowej Hondzie Jazz będzie system aktywnego hamowania w ruchu miejskim.

Na razie jeden silnik w gamie
W momencie debiutu rynkowego nowa Honda Jazz będzie oferowana z silnikiem benzynowym 1.3 i-VTEC, wywodzącym się z serii Earth Dreams Technology. Jednostka generuje 102 koni przy 6000 obr./min.

Benzyniak może współpracować z manualną przekładnią sześciobiegową – w miejsce stosowanej do tej pory konstrukcji pięciobiegowej – lub też z bezstopniową, automatyczną przekładnią CVT.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane