/  / Honda HR-V znów powalczy o klientów

Honda HR-V znów powalczy o klientów

null
© Honda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Taki model w gamie japońskiej marki na pewno się przyda. Honda HR-V w nowym wcieleniu zadebiutuje na rynku europejskim latem bieżącego roku. Czy konkurencyjne modele z segmentu miejskich crossoverów mają się czego obawiać?

Czym będzie wyróżniać się nowa Honda HR-V? Na pewno dynamicznie zaprojektowaną linią nadwozia, w której starano się połączyć masywność aut typu crossover z elementami sportowymi. Kolejna sprawa to przestronna – jak na zwarte wymiary nadwozia – kabina pasażerska oraz ciekawe możliwości różnych konfiguracji układu siedzeń (system Magic Seats).

Każde z tylnych siedzeń składanych w proporcjach 60:40 może być ustawione w różnych pozycjach, co czyni wnętrze bardziej wszechstronnym. W ustawieniu Utility oparcie tylnej kanapy składa się do przodu, a siedzisko obniża się – co tworzy długą i płaską powierzchnię transportową.

W ustawieniu Tall siedzisko tylnej kanapy można unieść do pozycji pionowej i zablokować w tym położeniu, umożliwiając przewiezienie na pokładzie auta długich przedmiotów sięgających od podłogi aż do sufitu. Z kolei w ustawieniu Long oparcia przednich i tylnych foteli zostają złożone do przodu, do pozycji horyzontalnej.

Nowa Honda HR-V według danych fabrycznych dysponuje przestrzenią bagażową, którą można zwiększyć od 453 do nawet 1026 litrów (pomiar według VDA).

W stałym kontakcie ze światem
W centrum deski rozdzielczej znajduje się 7-calowy ekran dotykowy multimedialnego systemu Honda Connect, stanowiący wyposażenie standardowe wszystkich wersji (Sport i Executive), z wyjątkiem podstawowej. W odmianie Comfort dostępny jest wyświetlacz o przekątnej wynoszącej 5".

Honda Connect działa w oparciu o Android 4.0.4, dzięki czemu wszystkie operacje można wykonywać za pomocą gestów znanych ze smartfonów. System daje szybki dostęp do usług internetowych jak przeglądarka, wiadomości podawane w czasie rzeczywistym, informacje o pogodzie i utrudnieniach w ruchu, a także dostęp do serwisów społecznościowych i stacji muzycznych. Ponadto, Honda Connect umożliwia zainstalowanie dodatkowych aplikacji za pomocą dedykowanej usługi Honda App Center.

W opcji oferowana jest też nawigacja satelitarna Garmin.

Za pomocą ekranu dotykowego Honda Connect można również wyświetlić informacje o pojeździe, jak na przykład przebieg, zużycie paliwa czy czas podróży.

Co więcej, Honda Connect łączy się ze smartfonami i innymi urządzeniami multimedialnymi za pośrednictwem MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI oraz USB.

Napęd na przednie koła i dwa silnikido wyboru
Honda HR-V będzie dostępna w Europie wyłącznie w wersji z napędem na przednie koła. W gamie jednostek napędowych będzie czekał benzynowy 1.5 i-VTEC o mocy maksymalnie 130 KM, a także diesel 1.6 i-DTEC generujący do 120 koni.

Standardowo napęd będzie przenoszony za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej. Odmiana benzynowa będzie również mogła współpracować z bezstopniową automatyczną skrzynią CVT.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane