/  / Honda CR-V - wszechstronny SUV

TEST | Honda CR-V - wszechstronny SUV

Honda CR-V 2015
© IBRM Samar
Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015Honda CR-V 2015

Honda CR-V jest jednym z najczęściej kupowanych SUV-ów na świecie. Najnowsza edycja pojazdu to pokaz możliwości technicznych japońskich inżynierów.

Model IV generacji trafił na rynek w 2012 roku, a na salonie w Paryżu w 2014 roku producent pokazał wersję po face-liftingu. Poza udanym retuszem nadwozia, samochód otrzymał kilka nowinek technicznych, obejmujących zarówno napęd jak i bardziej rozbudowaną elektronikę. To pierwszy model Hondy, w którym debiutuje podwójnie doładowany silnik Diesla o poj. 1.6 litra i mocy 160 KM. Pomimo masy własnej przekraczającej 1.6t, CR-V z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h poniżej 10 sekund, rozwija ponad 200 km/h, a średnie spalanie według danych fabrycznych oscyluje w okolicach 5 litrów. W tej chwili to jedna z najlepszych jednostek wysokoprężnych na rynku i - czego można się spodziewać po Japończykach - powinna cechować się dużą trwałością. Klienci decydujący się na zakup auta z tą jednostką, mogą doposażyć pojazd w automatyczną skrzynię biegów o 9-ciu przełożeniach.

Do testów otrzymaliśmy wersję z napędem na cztery koła i ze sprawdzonym 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 155 KM (192 Nm). Taki zestaw zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w czasie 10,2 sekundy oraz pozwala rozpędzić się do 190 km/h, zużywając przy tym średnio (wg. danych producenta) 7,4 l/100 km. To wystarczające wartości, aby sprawnie poruszać się po mieście i na autostradach, przy czym dynamiczne przyspieszanie zmusza kierowcę do korzystania z wyższych prędkości obrotowych.

Ceny poszczególnych wersji Honda CR-V sprawdzić można TUTAJ

Na uwagę zasługuje doskonałe wygłuszenie auta, które zostało poprawione w nowym modelu. Przy dużych prędkościach, w kabinie jest bardzo cicho i słychać praktycznie tylko szum powietrza. Jedynym wskaźnikiem tego, że szybko jedziemy jest zwiększone zużycie paliwa. Podróżując w pięć dorosłych osób, z niewielkim bagażem i przy utrzymywaniu prędkości autostradowych, trzeba się liczyć ze spalaniem przekraczającym 10 l/100 km. Zbiornik paliwa mieści tyko 58 litrów, a przydałby się w tym przypadku zbiornik 70-litrowy. W tej kategorii silniki wysokoprężne pozostają bezkonkurencyjne. Montowana standardowo 6-biegowa manualna skrzynia biegów to jeden z najlepszych "manuali" w segmencie.


Nowy CR-V otrzymał także kilka modyfikacji w podwoziu, m.in.: nowe mocowania przedniego zawieszenia, nowe amortyzatory, zmienioną geometrię dolnego punktu obrotu zwrotnicy i geometrię tylnych wahaczy wzdłużnych. Rozstaw przednich i tylnych kół został powiększony o 15 mm, a kąt pochylenia zwiększono o pół stopnia. W celu poprawy precyzji prowadzenia, zwiększono przełożenie przekładni kierowniczej o 8 %. Dzięki temu skrócono czas reakcji pojazdu przy omijaniu przeszkód na drodze w czasie jazdy z dużą prędkością. Wszystkie te zmiany korzystnie wpłynęły na prowadzenie samochodu.

Samo auto niewiele zmieniło się w stosunku do poprzedniego modelu. Projektanci zmienili przedni pas, a jego charakterystycznym elementem są diody LED zintegrowane z reflektorami. Największym atutem modelu jest bardzo przestronna kabina i ogromny bagażnik. Jazda w pięć dorosłych osób nie stanowi problemu. Jakość tworzyw sztucznych użytych do wykończenia kabiny nie budzi zastrzeżeń. Tylne oparcie można również w niewielkim stopniu regulować. Płaska podłoga w drugim rzędzie siedzeń to doskonałe rozwiązanie, które Honda powiela także w osobowych modelach. Bagażnik o standardowej pojemności 589 litrów (po złożeniu 1669 litrów) , to jedna z najwyższych wartości w segmencie. Dla porównania, Mitsubishi Outlander ma o 2 litry więcej (maksymalnie 1681 litrów). Składanie tylnej kanapy w Hondzie jest bardzo proste - wystarczy pociągnąć uchwyt obok siedziska i w jednej chwili siedzisko składa się pionowo, oparcie kładzie w miejscu siedziska, a zagłówki przychylają do przodu. Co ważne, drugi uchwyt znajduje się w bagażniku. Tak powinno być w każdym aucie.

Obsługa samochodu jest bardzo intuicyjna, poza komputerem pokładowym, który wymaga trochę wprawy. W zmodernizowanym modelu występuje nowy system multimedialny, który składa się z 7-calowego dotykowego monitora z systemem Android. Zestaw zawiera m.in. obsługę DAB, łączność Bluetooth, dostęp do Internetu i nawigacji satelitarnej (w opcji Garmin), a także tylną kamerę.

Samochód w zależności od wersji, może być wyposażony w szereg najnowszych systemów bezpieczeństwa. Producent szczyci się tym, że to pierwsze na świecie auto wyposażone w inteligentny adaptacyjny tempomat, który jest w stanie przewidywać i automatycznie reagować na zjechanie przez inny pojazd na pas ruchu zajęty przez nasz samochód. Niestety (a właściwie, na szczęście) nie mieliśmy okazji sprawdzić, jak ten system działa w rzeczywistości.

Podsumowanie
Honda CR-V jest jednym z najpopularniejszych samochodów SUV na świecie. Od czasu wprowadzenia na rynek w 1997 roku, w Europie sprzedano ponad 750 000 sztuk tego modelu, z czego 50 000 w roku 2014. To jeden z fundamentów sprzedaży Hondy na Starym Kontynencie. Udany lifting modelu z pewnością pomoże mu w utrzymaniu niesłabnącej popularności. Wersja z dwulitrowym silnikiem benzynowym to tzw. pewniak. Można liczyć na dużą niezawodność, wysoką wartość rezydualną i łatwą odsprzedaż.

Zalety:
- obszerne wnętrze
- doskonałe wyciszenie
- niezawodna technika
- mała utrata wartości

Wady:
- duże spalanie na autostradzie
- trudna obsługa komputera pokładowego
- mały zbiornik paliwa
- wysoka cena zakupu
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane