/  / Honda Civic Tourer - Japońska wizja samochodu rodzinnego

PREZENTACJA | Honda Civic Tourer - Japońska wizja samochodu rodzinnego

Honda Civic Tourer 2014
© IBRM Samar
Honda Civic Tourer 2014 Honda Civic Tourer 2014 Honda Civic Tourer 2014 Honda Civic Tourer 2014 Honda Civic Tourer 2014 Honda Civic Tourer 2014 Honda Civic Tourer 2014 Honda Civic Tourer 2014 Honda Civic Tourer 2014 Honda Civic Tourer 2014 Honda Civic Tourer 2014 Honda Civic Tourer 2014 Honda Civic Tourer 2014 Honda Civic Tourer 2014

Honda Civic to jeden z najdłużej produkowanych przez Hondę modeli. Na rynku zadebiutował już w 1972 roku, a od tamtego czasu, tylko dwa razy japoński producent samochodów zdecydował się na wypuszczenie wersji kombi.

Najnowsza, dziewiąta generacja Civica została po raz pierwszy zaprezentowana podczas salonu  motoryzacyjnego we Frankfurcie w 2011 roku, a na polskim rynku pojawiła się rok później. Na wersję kombi, polscy klienci musieli poczekać aż do 2013 roku. Civic IX generacji pomimo zastosowania nowej płyty podłogowej i wielu nowych rozwiązań technologicznych, stylistycznie jest rozwinięciem koncepcji poprzednika. Widać to zwłaszcza z przodu, gdzie zachowano klinowaty kształt. Ponadto zespolone lampy wchodzące głęboko w błotniki, zostały wyposażone w światła typu LED do jazdy dziennej. Produkcja tego modelu została ulokowana w angielskiej fabryce w Swindon , gdzie produkowane były również poprzedniej generacji Civica

Pod maską prezentowanej Hondy pracuje znana już z poprzedniej generacji Civica jednostka benzynowa o pojemności 1.8 litra i mocy 142 KM, współpracująca z 6 biegową skrzynią manualną (5 stopniowy automat jest dostępy opcjonalnie, za dopłatą 4 000 PLN). Silnik ten wyposażony jest również w system zmiennych faz rozrządu VTEC, który pozwala obniżyć zużycie paliwa. Honda może rozpędzić się do 210 km/h, a sprint do setki zabiera jej 9,4 sekundy. Spalanie średnie, jak podaje producent, wynosi 6,4 litra benzyny na 100 km. Nowością jest przycisk ECO, którego uaktywnienie umożliwia obniżenie zużycia paliwa w codziennej eksploatacji, a także informuje kierowcę, jak posługiwanie się pedałem przyspieszenia wpływa na chwilowe zużycie paliwa i emisję spalin.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

Honda Civic Tourer
Ford Focus Kombi
Wersja Lifestyle Trend Sport
Cena bazowa wersji [PLN] 84 500 75 840

Długość [mm] 4535 4560
Szerokość [mm] 1770 1823
Wysokość [mm] 1480 1492
Rozstaw osi [mm] 2595 2648
Bagażnik min/max [litry] 624/1668 490/1516
Masa własna/DMC [kg] 1280/1790 1275/1900
Zawieszenie przód/tył Mcpherson/belka skrętna Mcpherson/wielowahaczowe
Rozmiar kół/opon 225/45 R17 215/55 R16
Hamulce przód/tył tarczowe wentylowane/tarczowe tarczowe wentylowane/tarczowe

Honda Civic Tourer oferuje jedną z najbardziej przestronnych kabin w segmencie. Co ciekawe, Tourer zachowuje identyczną wysokość i szerokość co wersja 5D, ale dzięki nieco podwyższonej linii dachu ma więcej przestrzeni nad głowami pasażerów zasiadających w tylnych rzędzie foteli. Ponadto, wygospodarowano przestrzeń pod podłogą bagażnika, umożliwiając przewożenie w nim wysokich przedmiotów. Dodatkowe ułatwienie stanowi obniżona krawędź załadunku o 137 mm w porównaniu do Civica 5D, dzięki czemu włożenie cięższych przedmiotów do przedziału bagażowego wymaga mniejszego wysiłku. Wykorzystanie w pełni przestrzeni bagażowej ułatwione jest przez system siedzeń Magic Seats,  umożliwiający wybór jednej z wielu konfiguracji siedzeń. Kanapę można złożyć jednym prostym ruchem ręki, a podłoga bagażnika nowego modelu została podniesiona w stosunku wersji 5-drzwiowej, aby stworzyć całkowicie płaską powierzchnię ładunkową, która potrafi zmieścić dwa pełnowymiarowe rowery górskie lub trzy duże walizki. Nominalna pojemność bagażnika wynosi 624 litry i może zostać powiększona do 1668 litrów.



Adaptacyjne zawieszenie
Wersja kombi została wyposażona w nowy system amortyzatorów adaptacyjnych ADS, który  przyczynił się do zwiększenia stabilności i komfortu przy różnych obciążeniach i w zróżnicowanych warunkach drogowych. Amortyzatory wyposażone są w zawory elektromagnetyczne, które sterują przepływem oleju, tym samym regulując siłę tłumienia. Aby uzyskać optymalną charakterystykę tłumienia, jednostka sterująca ECU wykonuje obliczenia ruchu nadwozia oparte na sygnałach ze zintegrowanego czujnika. Jeśli wybrany zostanie tryb Comfort, wyjściowe ustawienie charakterystyki tłumienia sprawiają, że układ zawieszenia pracuje miękko. Po wybraniu opcji Dynamic, amortyzatory utwardzają się, co zachęca do bardziej dynamicznej jazdy. Niezależnie od wybranego trybu, system adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia zawsze dostosowuje siłę tłumienia do stylu jazdy kierowcy oraz warunków jazdy.


DANE TECHNICZNE DOTYCZĄCE UKŁADU NAPĘDOWEGO I OSIĄGI

Honda Civic Tourer
Ford Focus Kombi
Wersja Lifestyle Trend Sport
Cena bazowa wersji [PLN] 84 500 75 840

Budowa silnika/paliwo Benz., R4 16V Benz., turbo, R4 16V
Pojemność silnika [cm3] 1798 1499
Silnik benzynowy, moc[KM/obr./min] 142/6500 150/6000
Silnik benzynowy, moment obrotowy [Nm/obr./min] 174/4300 240/1600-4000
Skrzynia biegów 6 biegowa manualna 6 biegowa manualna
Napęd przód przód
Przyspieszenie 0-100 km/h [sek] 9,4 9,1
Prędkość maksymalna [km/h] 210 210
Spalanie miasto [l/100km] 7,8 7,1
Spalanie trasa [l/100km] 5,5 4,7
Spalanie średnie [l/100km] 6,4 5,6

Wysoki poziom bezpieczeństwa
Honda Civic Tourer została wyposażona w ten sam pakiet rozwiązań i systemów bezpieczeństwa co 5-drzwiowa wersja modelu Civic, dzięki czemu model ten spełnia wymagania potrzebne do uzyskania 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. W testach zderzeniowych EuroNCAP Honda Civic otrzymała maksymalną liczbę 5 gwiazdek (94% punktów za bezpieczeństwo dorosłych, 83% za bezpieczeństwo dzieci, 69% za bezpieczeństwo pieszych i 86% za wspomaganie bezpieczeństwa.

Na pokładzie Hondy Civic Tourer znalazło się wiele rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa aktywnego, dzięki czemu pojazd oferuje bardzo wysoki poziom ochrony kierowcy i pasażerów w każdych warunkach drogowych. Honda wyposażyła Civica Tourer w :

System aktywnego hamowania w ruchu miejskim, który zapobiega lub łagodzi skutki kolizji przy małych prędkościach. W razie wykrycia bezpośredniego zagrożenia kolizją, system CBAS automatycznie przyhamowuje pojazd.

System aktywnego hamowania w ruchu miejskim działa przy niskich prędkościach jazdy (do 32 km/h) i potrafi wykrywać samochody osobowe lub ciężarowe. Gdy system wykryje zagrożenie kolizją, informuje o tym kierowcę przy pomocy ostrzegawczych sygnałów dźwiękowych i wizualnych.
 
System ostrzegania przed kolizją  który wykrywa przy pomocy kamery ryzyko najechania na pojazd (samochód osobowy lub ciężarowy) znajdujący się bezpośrednio przed Hondą. System jest aktywny przy prędkości od 15 km/h, a po wykryciu zagrożenia wysyła ostrzegawcze sygnały wizualne i dźwiękowe.

System ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu - wykorzystuje wielofunkcyjną kamerę do śledzenia poziomych oznaczeń pasów ruchu na drodze. Jeśli pojazd zacznie opuszczać swój pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu, system poinformuje o tym kierowcę przy pomocy dźwiękowych i wizualnych sygnałów ostrzegawczych.

System rozpoznawania znaków drogowych  - wykorzystuje kamerę do wykrywania znaków drogowych, które - po ich minięciu - prezentowane są na wielofunkcyjnym wyświetlaczu i-MID. System potrafi wykrywać okrągłe znaki ograniczające prędkość oraz dotyczące zakazu wyprzedzania innych pojazdów.

System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, który aktywuje się przy prędkości powyżej 20 km/h i przy pomocy wiązki radarowej automatycznie monitoruje martwe pole widzenia kierowcy, ostrzegając go przed potencjalnym zagrożeniem.

System ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania, który wykorzystuje tylne czujniki radarowe do wykrywania nadjeżdżających pojazdów podczas cofania. Kierunek, z którego nadjeżdża inny pojazd, wyświetlany jest na ekranie tylnej kamery cofania lub - przy pomocy strzałek - na wielofunkcyjnym wyświetlaczu i-MID wraz z ostrzegawczymi sygnałami dźwiękowymi.

Koszty
Honda Civic nie należy do tanich. Podstawowa wersja Comfort wyposażona w benzynowy silnik 1.8 po uwzględnieniu rabatu kosztuje 74 200 PLN.  Do grudnia 2014 roku wersja Tourer na polskim rynku znalazła już 410 nabywców.

Plusy

- Przestronne wnętrze
- Wysoki poziom bezpieczeństwa

Wady

- Wysoka cena zakupu
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane