/  / Hity i spadkowicze polskiego rynku

Hity i spadkowicze polskiego rynku

IBRM SAMAR|
null
© Renault
null

Ogólnie dobra koniunktura na polskim rynku nowych osobówek wcale nie znaczy, że wszystkim modelom automatycznie rośnie sprzedaż. Są oczywiście samochody, które radzą sobie świetnie, ale są też gracze, którzy notują dotkliwe spadki.

Oto zestawienie TOP10 modeli osobowych, którym od początku bieżącego roku najbardziej wzrosły notowania w ujęciu ilościowym (dane IBRM SAMAR za okres styczeń-maj):

 1. Hyundai Tucson: +2590 sztuk
 2. Skoda Fabia: +1739 sztuk
 3. Opel Astra: +1712 sztuk
 4. Renault Kadjar: +1145 sztuk
 5. Toyota Avensis: +949 sztuk
 6. Dacia Duster: +947 sztuk
 7. Fiat Tipo: +932 sztuki
 8. Skoda Octavia: +911 sztuk
 9. Mazda CX-3: +897 sztuk
10. Toyota Auris: +866 sztuk

W przypadku sklasyfikowanego na pierwszym miejscu Hyundaia Tucsona, którego rejestracje ze względu na datę premiery rynkowej nie były jeszcze uwzględniane w raportach IBRM SAMAR za analogiczny okres 2015, osiągnięty wzrost to jednocześnie całkowita liczba zarejestrowanych na polskim rynku egzemplarzy. Fabia ma natomiast na koncie łącznie 6 443 rejestracje, zaś Opel Astra – 5 832.

Dla zainteresowanych, listę TOP50 najpopularniejszych modeli osobowych w Polsce pod względem liczby rejestracji znaleźć można TUTAJ

A oto zestawienie TOP10 modeli, którym od początku bieżącego roku najbardziej spadły notowania w ujęciu ilościowym (dane IBRM SAMAR za okres styczeń-maj):

  1. Hyundai ix35: -1699 sztuk
  2. Opel Corsa: -955 sztuk
  3. Skoda Roomster: -806 sztuk
  4. Skoda Rapid: -703 sztuki
  5. Nissan Micra: -492 sztuki
  6. Suzuki SX4 S-Cross: -423 sztuki
  7. Ford Ka: -397 sztuk
  8. Nissan Note: -365 sztuk
  9. SEAT Leon: -316 sztuk
10. Mitsubishi Space Star: -314 sztuk

Do powyższego zestawienia należy się kilka słów uzupełnienia. Np. wspomniany wyżej Hyundai ix35. Jego spadająca sprzedaż wcale nie wynika z szybko malejącego zainteresowania wśród kupujących, lecz z zakończenia produkcji tego samochodu i wypuszczenia na rynek następcy. Tym następcą jest wspomniany Hyundai Tucson, który – jak wynika z cytowanych danych – radzi sobie na polskim rynku bardzo dobrze.

Wśród pozostałych graczy na liście spadkowiczów podobnie rzecz się ma również ze Skodą Roomster czy Fordem Ka i Nissanem Micrą. O ile produkcja Roomstera już się zakończyła (a o planach wprowadzenia bezpośredniego następcy cały czas cicho), o tyle Ka i Micra mają niebawem zostać zastąpione przez modele firmowane wprawdzie tą samą nazwą, jednak zbudowane według zupełnie innej koncepcji.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane