/  / Grupa PSA przedstawia nowe platformy

Grupa PSA przedstawia nowe platformy

PSA|
null
© PSA
nullnullnullnullnullnull

W ramach prezentacji Innovation Day Grupa PSA przedstawiła swoją nową strategię w dziedzinie napędów elektrycznych.

Aby spełnić wszystkie potrzeby w zakresie transportu oraz uwzględnić różne sposoby użytkowania samochodów przez klientów, Grupa PSA będzie rozwijała nowe modele samochodów z wykorzystaniem dwóch modularnych platform przeznaczonych na wszystkie rynki świata. Pozwolą one na zaoferowanie klientom już w 2019 roku szerokiej gamy modeli spalinowych, elektrycznych i hybrydowych plug-in z silnikiem benzynowym. Obie płyty podłogowe są dostosowane do rozwiązań produkcyjnych wdrożonych w ramach programu „Fabryka przyszłości” związanego się z przechodzeniem na energię odnawialną.


Platforma modułowa CMP („Common Modular Platform”), opracowana we współpracy z DFM (Dongfeng Motors), jest przeznaczona do małych samochodów miejskich, samochodów typu hatchback stanowiących podstawę naszej oferty oraz do kompaktowych SUV-ów.
 
Jej elektryczna wersja – platforma e-CMP – współfinansowana przez obie strony, pozwoli na zaoferowanie klientom wielofunkcyjnych samochodów elektrycznych nowej generacji, o dużej ilości miejsca w kabinie, posiadających zasięg do 450 km i dysponujących urządzeniami do bardzo szybkiego ładowania (zwiększenie zasięgu o 12 km/minutę ładowania). Cztery wersje pojazdów elektrycznych wejdą do sprzedaży do 2021 roku. Pierwsza z nich pojawi się na rynku już w 2019 roku.
 
Platforma modułowa EMP2 („Efficient Modular Platform”), przeznaczona do samochodów kompaktowych i klasy premium, została wprowadzona do produkcji w 2013 roku wraz z nowymi modelami Citroën C4 Picasso i Peugeot 308, a następnie w Chinach w 2014 roku. Dzięki dużemu potencjałowi konstrukcyjnemu umożliwi wdrożenie od 2019 roku pierwszych modeli samochodów hybrydowych plug-in, z silnikiem benzynowym, posiadających najlepsze parametry hybrydowe:
- modele SUV i CUV z napędem elektrycznym 4x4;
- zasięg 60 km w trybie napędu elektrycznego;
- obszerne wnętrze, pomimo zastosowania napędu elektrycznego (zarówno jeśli chodzi o ilość miejsca w kabinie, jak i pojemność bagażnika);
- znacząco obniżone zużycie paliwa w ruchu miejskim (o 40% mniejsze niż w odpowiednim modelu z silnikiem spalinowym).
 
Dla ułatwienia użytkowania samochodu, wersje hybrydowe plug-in będą dostępne z urządzeniem zapewniającym naładowanie akumulatora w ciągu 4 godzin oraz z opcją szybkiego ładowania w czasie krótszym niż 2 godziny.
 
Siedem samochodów hybrydowych plug-in będzie stopniowo wprowadzanych do sprzedaży w latach 2018-2021.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane