/  / Golf R Variant- 300 konne kombi

Golf R Variant- 300 konne kombi

VW|
null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Volkswagen wprowadził na rynek europejski najbardziej sportowe auto klasy kompaktowej w nadwoziu kombi: nowego Golfa R Varianta. Po raz pierwszy od czasu istnienia tej serii – pierwsza generacja zadebiutowała w 2002 roku – Golf R, dostępny jest jako Variant. Ten wyjątkowy model z silnikiem z turbodoładowaniem rozwija moc 221 kW / 300 KM i moment obrotowy 380 Nm, przenoszony przez seryjną, 6-biegową przekładnię DSG i stały napęd na wszystkie koła 4MOTION

5,1 sekundy i 7,0 litrów. Golf R Variant przyspiesza do 80 km/h w zaledwie 3,8 sekundy, a na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 5,1 sekundy. Prędkość maksymalna tego sportowego kombi została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. O efektywności czterocylindrowego silnika Golfa R Varianta świadczą jego wartości spalania i emisji: w nowym europejskim cyklu NEDC najbardziej sportowy Golf Variant w historii zużywa tylko 7,0 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 164 g/km. Golf R Variant jest jednym z niewielu samochodów sportowych, który spełni wymagania zarówno osób transportujących duży sprzęt rekreacyjny lub sportowy, jak i całych rodzin. Ten Volkswagen nawet z pięcioma osobami na pokładzie dysponuje imponująco dużą pojemnością bagażnika (605 litrów – przy załadunku do wysokości tylnego oparcia).

Wygląd zewnętrzny
Nowa stylistyka tyłu nadwozia. Golf R Variant aż do słupków B przypomina Golfa R hatchback. Modyfikacje prowadzone za słupkiem B tworzą charakterystyczny design Golfa R Varianta. Tył różni się od klasycznego Golfa Varianta nowym zderzakiem w stylu „R”, czarnym, błyszczącym dyfuzorem, czterema chromowanymi końcówkami rur wydechowych, tak zwanymi „aero-flaps” przy słupkach D, diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej oraz seryjnymi, ciemnoczerwonymi światłami tylnymi.

Przód nadwozia. Nowego Golfa R Varianta można rozpoznać z przodu po specyficznym dla modelu „R” zderzaku z dużymi wlotami powietrza, charakterystycznej osłonie chłodnicy (z logo „R”) oraz seryjnych reflektorach biksenonowych ze specjalną grafiką świateł dziennych, tworzącą pod głównymi reflektorami formę podwójnego „U”.

Wnętrze
We wnętrzu na pasażerów nowego Golfa R Varianta czekają sportowe fotele „Top” obszyte tkaniną i Alcantarą (środkowe części siedzeń – tkanina Race, wewnętrzne części boków – Alcantara, szwy ozdobne w kolorze szarym Kristall, logo „R” na oparciach), błękitne oświetlenie Ambiente, automatyczna klimatyzacja i system radiowy z odtwarzaczem CD Composition Colour. Jako opcję Volkswagen oferuje dla Golfa R Varianta między innymi tapicerkę skórzaną Nappa Carbon z ogrzewanymi przednimi fotelami. W tym przypadku wewnętrzne części boków siedzeń i zagłówki obszyte są ciemną skórą w stylu Carbon, środkowe części siedzeń mogą być obszyte ciemną lub jasną skórą Nappa (kolor Anthrazit lub Modern Grey). Skórą obszyta jest także trójramienna kierownica sportowa w stylistyce „R” z logo „R” w dolnym ramieniu. Wszystkie elementy skórzane wykończone są ozdobnymi szwami w kolorze szarym Kristall.

Silnik TSI
Silnik hightech z turbodoładowaniem. Nowy Golf R Variant, podobnie jak dwu- i czterodrzwiowy hatchback, napędzany jest udoskonalonym, czterocylindrowym silnikiem serii EA888. Rozwija on potężną moc aż 221 kW/300 KM (przy 5500 – 6200 obr./min) i jest jednym z najmocniejszych silników czterocylindrowych na rynku. Maksymalny moment obrotowy 380 Nm jest dostępny w niezwykle szerokim zakresie od 1800 do 5500 obr./min.


Napęd na wszystkie koła
Seryjny 4MOTION. Typowym dla Golfów R rozwiązaniem technicznym jest stały napęd na wszystkie koła 4MOTION. Naturalnie również dla nowego Golfa R Varianta. Najnowszej generacji napęd na wszystkie koła jest w Variancie połączony seryjnie z automatyczną, 6-biegową przekładnią DSG, pozwalającą także manualnie zmieniać biegi. System 4MOTION, wyposażony w sprzęgło Haldex 5. generacji aktywuje się jeszcze zanim wystąpi poślizg, w związku z czym utrata trakcji jest prawie wykluczona. Przy niewielkim obciążeniu napędzana jest przede wszystkim przednia oś, tylna oś jest odłączona. W razie konieczności tylna oś jest dołączana płynnie w ciągu ułamków sekundy przez sprzęgło Haldex, uruchamiane elektrohydrauliczną pompą olejową. W razie potrzeby na tylną oś może być skierowane prawie 100 procent momentu napędowego.

Systemy regulacji zawieszenia i napędu
EDL na cztery koła jako blokady poprzeczne i XDS+. Równolegle do sprzęgła Haldex działającego jako blokada podłużna, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDL zintegrowana z elektronicznym systemem stabilizacji toru jazdy ESC przejmuje na siebie funkcję blokad poprzecznych obu osi. Ponadto Golf R Variant jest wyposażony na przedniej i tylnej osi w dodatkową funkcję XDS+, która przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła i optymalizuje zachowanie się samochodu i redukuje podsterowność. Pod względem technicznym XDS+ jest rozszerzeniem funkcji elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane