/  / Futurystyczny Jeep jedzie do Europy

Futurystyczny Jeep jedzie do Europy

Jeep Cherokee 2014
© Jeep
Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014Jeep Cherokee 2014

Podanie tej informacji przez markę Jeep było tylko kwestią czasu. Podczas wystawy w Genewie szerokiej publiczności zaprezentuje się odważnie zaprojektowany Jeep Cherokee nowej generacji. Kiedy auto będzie można kupić w Polsce?

Nowy Jeep Cherokee będzie dostępny na rynku europejskim w trzech różnych poziomach wyposażenia do wyboru (Longitude, Limited oraz Trailhawk). Na liście jednostek napędowych dostępny będzie wydajny turbodiesel Multijet II 2.0 o mocy maksymalnej 170 KM oraz 350Nm momentu obrotowego; w tym wypadku zmiana biegów odbywać się będzie dzięki nowej przekładni automatycznej 9-stopniowej (nowość w omawianym segmencie rynku).

Do tego dochodzi jeszcze 140-konna wersja omawianej jednostki napędowej, która współpracuje z 6-stopniową skrzynią manualną. Na rynku europejskim (poza Rosją oraz Bliskim Wschodem) dojdzie jeszcze benzynowy motor V-6 z rodziny Pentastar o pojemności 3,2 litra pojemności skokowej. Również w tym wypadku występuje nowy 9-stopniowy automat.

Nowa generacja Cherokee oferowana jest zarówno w konfiguracji 4x2, jak i 4x4 z ofertą trzech nowych, zaawansowanych systemów napędu, by zapewnić modelowe własności trakcyjne w terenie w dowolnych warunkach jazdy.

Jest to również pierwszy SUV klasy średniej z odłączanym napędem osi tylnej, celem obniżenia strat energii (gdy funkcjonalność 4x4 nie jest potrzebna) oraz zużycia paliwa. Przełączanie napędu pomiędzy 4x2 a 4x4 następuje automatycznie bez ingerencji kierowcy, umożliwiając nieprzerwane zarządzanie przekazywanym na koła momentem obrotowym zależnie od sytuacji.

Moto-premiery roku 2014

W niedawnym podsumowaniu wyników testów zderzeniowych według organizacji Euro NCAP Jeep Cherokee uzyskał najwyższą notę w swoim segmencie (Best in Class).

Na rynku polskim nowy Jeep Cherokee spodziewany jest w drugim kwartale bieżącego roku.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane