/  / Francuski kompakt pokazuje pazury

Francuski kompakt pokazuje pazury

null
© Peugeot
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Peugeot otwarcie liczy na to, że nowy model 308 GT – dostępny w wersji diesel oraz benzynowej – wzbudzi dużo emocji wśród entuzjastów motoryzacji. Jakie są mocne karty tego samochodu?

Wersja GT dostępna będzie dla Peugeot 308 hatchback oraz kombi (SW). Patrząc na maskę samochodu, od razu zauważymy logo francuskiej marki, przeniesione na grill. Oświetlenie zapewniają w całości diody LED. Aby zapewnić optymalną widoczność we wszystkich warunkach, 308 GT został wyposażony w reflektory składające się z 62 elementów LED. Wyróżnikiem 308-ki GT są również kierunkowskazy o dynamicznym, sekwencyjnym działaniu. Są one umieszczone powyżej nowych wlotów powietrza, które doprowadzają powietrze do silnika.

Wyraźnie poszerzony dzięki specjalnym progom, 308 GT jest wyposażony w 18-calowe felgi z diamentowanym szlifem i oponami Michelin Pilot Sport 3. Dwukolorowe felgi Diamant są dostępne wyłącznie w 308 GT i wyróżniają się rowkowanymi ramionami oraz frezowaną powierzchnią.

Paleta kolorów nadwozia 308 GT obejmuje zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu Magnetic Blue. Przypominający niebieski odcień używany tradycyjnie przez francuskie samochody sportowe, kolor ten świetnie pasuje do płynnych i dynamicznych linii pojazdu, podkreślając jego obniżone zawieszenie – o 7 mm z przodu i o 10 mm z tyłu.

"Aby zapewnić maksymalną radość jazdy, model GT wykorzystuje specjalne nastawy zawieszenia oraz oferuje niezwykle wydajne silniki już obecnie spełniające rygorystyczne standardy Euro 6 - podkreślają przedstawiciele Peugeot. "Nasi konstruktorzy wykorzystali tu bogate doświadczenie marki, aby uzyskać znakomity stosunek mocy do masy wynoszący zaledwie 5,85 kg/KM w wersji z silnikiem benzynowym, co zapewnia niezwykłe wrażenia podczas jazdy oraz kontrolę nad pojazdem".

Co w gamie silnikowej?
Peugeot 308 GT będzie można sprawdzić w wersji benzynowej 1.6 THP z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka sparowana z sześciostopniową manualną skrzynią biegów generuje maksymalnie moc 205 koni mechanicznych oraz moment obrotowy do 285 Nm, dostępny w zakresie 1750-4500 obr./min. W silniku pracuje turbosprężarka Twin-Scroll umożliwiająca osiągnięcie dużej mocy i natychmiastową reakcję przy niskich obrotach silnika.

Według danych producenta, średnie zużycie paliwa dla wersji Peugeot 308 GT 205 wynosi od około 5,6 l/100 km (5,8 l/100 km dla SW). Na sprint do setki kierowca będzie potrzebować około 7,5 sekundy.

Druga propozycja w "menu" to 2,0-litrowy silnik wysokoprężny BlueHDi 180. Jednostka umożliwia uzyskanie mocy maksymalnej 180 KM przy 3750 obr./min. i maksymalnego momentu obrotowego 400Nm przy 2000 obr./min. Przy stosunku mocy do masy zaledwie 7,3 kg/KM silnik ten potrzebuje jedynie 5,5 sekundy, aby przyśpieszyć od 80 do 120 km/h na piątym biegu. A spalanie? Według danych fabrycznych, zaczyna się ono od około 4 l/100 km (4,1 l/100 km dla SW).

2-litrowy diesel współpracuje z automatyczną skrzynią biegów EAT6, zaprojektowaną wspólnie z Aisin AW. Wykorzystano w niej technologię Quickshift pozwalającą na szybką zmianę biegów, jak również automatyczną, a nie sekwencyjną redukcję biegów do wymaganej prędkości.

Standardowym elementem wyposażenia Peugeot 308 GT będzie pakiet Sport. Zapewnia on m.in. głośniejszy i bardziej sportowy dźwięk silnika, szybciej reagujący pedał gazu oraz sztywniejsze i gwarantujący lepsze wyczucie układ wspomagania kierownicy. Instrumenty na desce rozdzielczej podświetlają się na czerwono, a skrzynia biegów EAT6 szybciej reaguje na polecenia kierowcy.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane