/  / Francuska premiera Kia Sorento

Francuska premiera Kia Sorento

Kia|
null
© Kia
nullnullnullnull

Europejska premiera nowej Kia Sorento odbędzie się 2 października br. na paryskim salonie samochodowym Mondial de l’Automobile 2014.

Projektanci trzeciej generacji Sorento inspirację nowego samochodu nazwali „Streetwolf” (Miejski Wilk). Przód nowej Kia Sorento otrzymał wydłużone, zachodzące na boki reflektory i bardziej wydatne lampy przeciwmgielne – oraz  większy i rozbudowany w pionie, trójwymiarowy grille w znanym stylu „Tygrysiego Nosa”, zaprezentowany już wcześniej w samochodzie koncepcyjnym Kia Cross GT 2013. Sylwetka zachowuje typową dla Sorento, długą maskę komory silnikowej charakterystycznie szeroki tylny słupek „D”.

W części tylnej uwagę zwraca wydatny zarys tylnych nadkoli oraz głęboko tłoczona wnęka na tablicę rejestracyjną. W tym przypadku zastosowano nową technikę zgrzewania laserowego (po raz pierwszy w pojeździe Kia), która pozwala ukryć tzw. linie stopienia i w konsekwencji wyeliminować tradycyjne listwy maskujące spoiny na klapie tylnej.

Wrażenie wysmuklenia pojazdu podnosi również zwiększenie  jego długości o 95 mm (do 4780 mm)* i szerokości o 5 mm (do 1890 mm) oraz 15-milimetrowe obniżenie wysokości (do 1685 mm).
Stylizacja nadwozia jest dziełem studia projektowego Kia w Namyang w Korei, wspomaganego przez designerów firmowych atelier we Frankfurcie oraz Irvine (Kalifornia).

„Nowoczesność i szerokość” motywem stylizacji wnętrza
Kabina nowej Kia Sorento to miejsce, gdzie zauważyć można zasadnicze zmiany i ulepszenia. Stylizacja przestrzeni pasażerskiej należy do europejskiego zespołu designerów Kia (atelier we Frankfurcie), który zaprojektował bardziej wyszukany wystrój wnętrza.

Pomysł stylizacji kokpitu wykorzystuje motyw ‘Nowoczesności i Szerokości” – a więc solidnego optycznie i ustabilizowanego w poziomie wystroju wnętrza. ‘Szerokość’ wyraża się rozbudową panelu wskaźników, nową ornamentacją oraz owalnym  kształtem tablicy przyrządów, sięgającej boczków drzwi.

W porównaniu z modelem poprzedniej generacji, powiększenie wymiarów zewnętrznych oraz wydłużenie rozstawu osi o 80 mm (do 2780 mm), pozwoliło wygospodarować w nowej Kia Sorento dodatkową przestrzeń w kabinie. Pomimo obniżenia linii dachu o 15 mm – dzięki odpowiedniej konfiguracji siedzisk siedzeń i foteli, uzyskano wzrost przestrzeni na głowę oraz nogi pasażerów wszystkich trzech rzędów siedzeń. Powiększyła się również przestrzeń ładunkowa pod względem długości (+87 mm) oraz pojemności po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń: z 515 do 605 litrów wg VDA (+17,5%).

Zmodernizowane jednostki napędowe
Wychodząc naprzeciw rosnącym oczekiwaniom klientów, konstruktorzy Kia „wzięli pod lupę” poprawę przyjemności i satysfakcji konsumenckiej z jazdy nowym Sorento, wprowadzając liczne ulepszenia w konstrukcji jednostek napędowych, układu kierowniczego oraz zawieszenia kół. Nowa Kia Sorento oferowana będzie do wyboru z dwoma turbodieslami o pojemności 2,0 (185 KM) i 2,2 (200 KM) litra. Za swe najważniejsze cele w procesie rozwojowym nowego Sorento zespół konstruktorów podwozia Kia przyjął podwyższenie komfortu podróżowania, zapewnienie stabilności przy znacznych prędkościach oraz precyzję układu kierowniczego na miarę skokowej poprawy jakości wystroju wnętrza i charakterystyki NVH.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane