/  / Ford Tourneo Courier – najmniejszy w rodzinie

PREZENTACJA | Ford Tourneo Courier – najmniejszy w rodzinie

Ford Tourneo Courier 2014
© IBRM Samar
Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014Ford Tourneo Courier 2014

Ford Tourneo Courier jest ostatnim i najmniejszym modelem z grupy rodzinnych vanów, o który Ford rozszerzył swoją ofertę. Zbudowany został na bazie najnowszej globalnej płyty podłogowej Forda przeznaczonej dla niewielkich samochodów - m.in. dla Forda Fiesty i Forda B-MAX.

W ostatnim czasie Ford wymienił całą swoją gamę samochodów dostawczych. Zamiast dotychczas istniejącego Transita i Transita Connect, pojawili się ich następcy. Obecnie wszystkie dostawcze modele Forda mają w nazwie słowo Transit oraz dodatkowo drugi człon rozpoczynający się na literę C. Na bazie samochodów dostawczych, Ford stworzył równolegle nową gamę osobowych vanów, które dla odmiany mają w nazwie słowo Tourneo zamiast Transit. Niby jest to proste i systematyzuje nazewnictwo, lecz nie dotyczy to podstawowych wersji osobowych, które są sprzedawane, jako Transity, a nie Tourneo. W efekcie osobie, która nie śledzi na bieżąco oferty Forda, wszystkie te nazwy modeli mylą się nawzajem.

Ford Tourneo Courier jest najmniejszym z rodziny Tourneo. Oprócz niego, mamy, w kolejności od najmniejszego do największego: Tourneo Connect, jego wersję wydłużoną Tourneo Grand Connect (z większym rozstawem osi) oraz Tourneo Custom (dostępny z dwoma rozstawami osi).



Trzy wersje, trzy silniki
Ford Tourneo Courier oferowany jest w trzech wersjach wyposażeniowych: podstawowej Ambiente, bogatszej Trend oraz najbardziej luksusowej Titanium. Wersja Trend została standardowo wyposażona w klimatyzację, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, radio My Connection ze stacją dokującą My Ford Dock, światła przeciwmgielne. Wszystkie te elementy wyposażenia są dostępne w wersji Ambiente za dopłatą (klimatyzacja manualna – 4 059 PLN, tempomat – 984 PLN, radio MyConnection – 1 476 PLN, światła przeciwmgielne – 738 PLN).  Wersja Titanium ma dodatkowo automatyczną klimatyzację, automatyczne światła i wycieraczki, 16-calowe, 7-ramienne obręcze aluminiowe, przyciemniane szyby z tyłu oraz zintegrowane relingi dachowe (podobnie jak było to w przypadku wersji Ambiente, wyposażenie to jest dostępne za dopłatą dla wersji Trend).

DANE TECHNICZNE DOTYCZĄCE UKŁADU NAPĘDOWEGO I OSIĄGI

Ford Tourneo Courier
Skoda Roomster
Fiat Qubo
Wersja   Titanium Elegance Dynamic
Cena bazowej wersji [PLN] 73 001 71 200 (66 700 po rabacie) 64 950 (50 350 po rabacie)
Budowa silnika/paliwo Diesel, 4-cyl., rzędowy, 8-zaworowy Diesel, 4-cyl., rzędowy, 8-zaworowy Diesel, 4-cyl., rzędowy, 16-zaworowy
Pojemność silnika [cm3] 1 560 1 598 1 248
Moc maksymalna [kW(KM)/obr./min] 70 (95) / 3 800 66 (90)/ 4 200 55 (70)/ 4 000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr.min] 215 / 1 750 - 2 500 230 / 1 500 - 2 300 190 / 1 750
Skrzynia biegów 5-biegowa skrzynia manualna 5-biegowa skrzynia manualna 5-biegowa skrzynia manualna
Koła napędzane przednie przednie przednie
Przyspieszenie 0-100 km/h [s.] 14,0 13,3 15,2
Prędkość maksymalna [km/h] 170 171 155
Spalanie miasto [l/100km] 4,7 5,7 5,1
Spalanie trasa [l/100km] 3,6 4,1 3,8
Spalanie średnie [l/100km] 4,0 4,7 4,3
Emisja CO2 [g/km] 105 124 113

Ford Tourneo Courier produkowany jest z trzema silnikami: jednym silnikiem benzynowym 1,0 EcoBoost o mocy 100 KM (wielokrotnie nagradzanym tytułem „Engine of the Year”) oraz dwoma silnikami diesla 1,5 TDCI o mocy 75 KM oraz 1,6 TDCI o mocy 95 KM. Najmocniejszy diesel nie jest dostępny w podstawowej wersji Ambiente. W układzie napędowym montowana jest 5-biegowa skrzynia mechaniczna. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro V, a silniki diesla wyposażone są w filtry cząstek stałych DPF. Silnik benzynowy 1,0 EcoBoost charakteryzuje się katalogowym średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,4 l/ 100 km oraz emisją CO2 w wysokości 124 g/km. Silniki diesla zużywać mają średnio 4,1 l oleju napędowego na 100 km (silnik 1,5 TDCI 75 KM) oraz 4,0 l/100 km (silnik 1,6 TDCI 90 KM). Według danych zamieszczonych w cenniku, zużycie paliwa, jak i emisja CO2 mogą być mniejsze w przypadku samochodów z systemem Start Stop. Aktualny cennik nie podaje jednak ile wyniosłaby dopłata za tak wyposażony samochód.

Mieliśmy okazję zapoznać się z samochodem w wersji Titanium wyposażonym w silnik diesla 1,6 TDCI 95 KM. Sprawował się on poprawnie, choć osiągami nie porażał. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynoszące 14 s. nie jest w pełni zadawalające. Nic więc dziwnego, że w pierwszych miesiącach sprzedaży dużym powodzeniem u klientów, cieszy się wersja z silnikiem 1,0 EcoBoost. Przy porównywalnej mocy Courier przespiesza z EcoBoostem o prawie 2 s szybciej. Sprzedaż  aut z silnikiem bezynowym jest prawie na tym samym poziomie co modelu 1,6 TDCI 95 KM (co jest niespotykane w tym segmencie).


Ford dla każdego
Za najtańszego Tourneo Courier z silnikiem 1,0 EcoBoost 100 KM w wersji Ambiente, zapłacimy 57 503 PLN. Wersja Trend oraz Titanium, z tym samym silnikiem kosztuje odpowiednio 64 453 PLN oraz 66 974 PLN. Ceny samochodów z silnikiem diesla 1,6  TDCI 95 KM zaczynają się  w wersji Trend od 70 480 PLN, zaś w wersji Titanium od 73 001 PLN. Nie jest to mało, ale jednak o kilka tysięcy mniej niż ceny Focusa z tymi samymi silnikami z porównywalnym wyposażaniem. Dla niektórych nabywców może to być ciekawa alternatywa.

Patrząc na rodzinną ofertę Forda wydaje się, że jest ona największa na rynku. Oprócz całej gamy Tourneo - modeli: Courier, Connect, Grand Connect oraz największego Custom, które powstały na bazie samochodów dostawczych, są przecież jeszcze modele B-Max. C-Max, Grand C-Max, S-Max oraz Galaxy. Czy mnożenie liczby dostępnych vanów w ofercie Forda jest uzasadnione? Czas pokaże. Biorąc pod uwagę, że są one dostępne w kilku wersjach wyposażeniowych (nie wspominając o szerokiej palecie silników i skrzyń przekładniowych) wydaje się, że każdy znajdzie coś dla siebie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane