/  / Ford Mondeo z twarzą Astona

Ford Mondeo z twarzą Astona

null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Doczekaliśmy się premiery rynkowej Mondeo czwartej generacji. Samochód będzie walczyć o względy klientów m.in. z Volkswagenem Passatem, Oplem Insignią oraz Skodą Superb. Jednym z walorów Forda jest odważna stylistyka atrapy chłodnicy, która nasuwa skojarzenia z Aston Martinem.

W wyglądzie nowego Mondeo – który w ramach strategii One Ford powstał jak model o zasięgu globalnym – uwagę zwraca duża osłona chłodnicy. Jej forma jednoznacznie nasuwa skojarzenia ze stylistyką spotykaną w samochodach spod znaku Aston Martina. Do tego dochodzą wąskie reflektory przypominające przymrużone oczy drapieżnika oraz wyraźnie "narysowane" przetłoczenia biegnące na całej długości boków karoserii. Dzięki nim projektanci chcieli uzyskać wrażenie lekkości.

Ford z dumą podkreśla, że wnętrze samochodu wyróżnia się najwyższą w dotychczasowej historii Mondeo jakością wykończenia. Kabina została zaprojektowana w klasycznym stylu z układem elementów obsługi, które sprawiają wrażenie przejrzyście i logicznie rozmieszczonych.

Mondeo IV zbudowano w oparciu o nową, globalną konstrukcyjną platformę CD. Na rynku europejskim – a więc również i polskim – zdecydowano się zaoferować klientom wersję pięciodrzwiową oraz kombi (odmiana zaprojektowana specjalnie z myślą o nabywcach ze Starego Kontynentu), a dodatkowo jest jeszcze sedan z hybrydowym napędem benzynowo-elektrycznym (benzynowiec 2.0 działa w cyklu Atkinsona).

Nowej generacji Ford Mondeo jest do kupienia w cenie od 89 000 złotych (cennik inauguracyjny). Jak wspomniano wcześniej, do wyboru są trzy różne wersje nadwoziowe, przy czym wyłącznie dla sedana przewidziano napęd hybrydowy (moc systemowa to 187 koni).

Dopłata do Mondeo kombi w porównaniu do odmiany 5-drzwiowej wynosi bez względu na wybrane wyposażenie równe 4 000 złotych.

Oto wybrane modele konkurencyjne dla Forda Mondeo w segmencie rynkowym D (w kolejności alfabetycznej):
- Citroen C5 (na rynku od 2008)
- Honda Accord (na rynku od 2008)
- Hyundai i40 (na rynku od 2011)
- Kia Optima (lifting w 2013)
- Mazda6 (na rynku od 2013)
- Opel Insignia (lifting w 2013)
- Peugeot 508 (lifting w 2014)
- Renault Laguna (nowa generacja w 2015)
- Skoda Superb (nowa generacja w 2015)
- Toyota Avensis (nowa generacja w 2015)
- Volkswagen Passat (nowa generacja w 2014)

W roku przyszłym do gamy silnikowej Mondeo dołączy konstrukcja 1.0 EcoBoost, która seryjnie zdobywa nagrody branżowe pod maską Fiesty i Focusa, triumfując na przykład w plebiscycie International Engine of the Year trzy razy pod rząd. Ponadto, klienci będą też mieli okazję sprawdzić w Mondeo przydatność napędu 4x4, przewidzianego dla wersji diesel 2.0 TDCi 150 oraz 180 KM.

Na początku przyszłego roku pojawi się również odmiana napędzana 210-konnym silnikiem TDCi z układem podwójnego, sekwencyjnego turbodoładowania.

Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane