/  / Ford Kuga będzie miał większego brata

Ford Kuga będzie miał większego brata

Ford|
null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Ford Edge, który na rynek europejski wejdzie w roku przyszłym, będzie flagowym produktem tej marki w gamie SUV-ów, która obejmuje aktualnie modele Kuga oraz EcoSport. Edge przewidziano w wersji z dieslem 2.0 o mocy 180 lub 210 KM.

"Wzbogacamy globalne portfolio naszej firmy z zakresu strategii One Ford, oferując europejskim klientom szerszą gamę produktów. W tym roku zaprezentowaliśmy już nowe modele EcoSport, Mondeo i Focus - wylicza Stephen Odell, prezes Ford of Europe, Middle East and Africa. "W przyszłym roku wprowadzimy na rynek nowego Forda Edge oraz - po raz pierwszy w Europie - nowego Mustanga, jak również modele z serii Vignale".

Wraz z modelem Edge marka wkracza do nowego dla siebie segmentu na europejskim rynku, oferując nabywcom luksusowego i wyposażonego w różne nowinki techniczne SUV-a. Ten 5-miejscowy model o typowych dla Forda właściwościach jezdnych wejdzie do sprzedaży w Ameryce Północnej na początku przyszłego roku, a następnie trafi do salonów w Europie, Ameryce Południowej oraz w regionie Azji i Pacyfiku.

"Nowy Ford Edge oferuje pasażerom więcej miejsca niż większe i droższe SUV-y. Pod względem stylizacji nadwozia, komfortu, udogodnień i systemów bezpieczeństwa nowy Ford Edge może konkurować w Europie z modelami segmentu premium - zapewnia Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.

Segment SUV w rozkwicie
Edge uzupełni gamę modelową Forda, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na samochody tego segmentu. Z danych zebranych przez koncern wynika, że w latach 2008-2013 europejski segment samochodów typu SUV powiększył się z 10 do 21%. W pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku sprzedaż Kugi nowej generacji, która zadebiutowała w 2012 roku, wzrosła o 38%. Co więcej, Ford zebrał ponad 16 000 zamówień na model EcoSport, który pozycjonowany jest jako miejski SUV.


Zaawansowana technologia
Nowy Ford Edge będzie wyposażony w adaptacyjny układ kierowniczy, który ułatwia manewrowanie autem i daje dużą przyjemność z prowadzenia, a także technologię aktywnej redukcji hałasu ANC (Active Noise Cancellation) oraz przednią kamerę FSVC (Front Split View Camera). Co oferują te rozwiązania?

Adaptacyjny układ kierowniczy nieustannie zmienia przełożenie w stosunku do aktualnej prędkości jazdy, optymalizując w ten sposób reakcje układu. Przy niskich prędkościach, na przykład podczas parkowania, system dba o zachowanie lepszej zwrotności auta, ułatwiając tym samym wykonywanie skrętów. Z kolei przy wyższych prędkościach Ford Edge reaguje na polecenia kierowcy w płynny i precyzyjny sposób.

Opracowana przez Forda technologia aktywnej redukcji hałasu (ANC) obejmuje trzy mikrofony rozlokowane w kabinie pasażerskiej, które poprzez system audio wysyłają sygnał o odwrotnej fazie, co pozwala poprawić ogólny komfort akustyczny wnętrza. Z kolei technologia FSVC ułatwia manewrowanie na skrzyżowaniach lub parkingach o ograniczonej widoczności, wykorzystując kamerę z kątem widzenia wynoszącym 180 stopni, zainstalowaną w przedniej części auta.

Nowy Ford zawiera także specjalnie zaprojektowane wloty w bocznej części nadwozia, które tworzą "kurtynę powietrzną" zwiększającą wydajność aerodynamiczną podczas jazdy z dużą prędkością.

Gama silnikowa
W Europie nowy Ford Edge będzie dostępny z silnikiem wysokoprężnym Duratorq TDCi o pojemności 2 litrów w dwóch wersjach do wyboru:
- mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, współpracującym z 6-biegową skrzynią manualną; szacowana emisja CO2 na poziomie 149 g/km,
- mocy 210 KM i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm, współpracującym z 6-biegową skrzynią automatyczną PowerShift wyposażoną w dźwigienki do ręcznej zmiany biegów; szacowana emisja CO2 na poziomie 159 g/km.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane