/  / Ford GT po raz pierwszy w Europie

Ford GT po raz pierwszy w Europie

null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Ford GT – sprawca wielkiej niespodzianki podczas styczniowej wystawy NAIAS 2015 w Detroit – debiutuje teraz przez szeroką publicznością w Europie. W aucie pracuje podwójnie doładowany silnik EcoBoost.

Nowy Ford GT – prezentowany podczas wystawy Genewa 2015 (5-15 marca) – wyróżnia się aerodynamicznie wyprofilowanym nadwoziem z włókna węglowego. Pod maską pracuje najmocniejsza wersja silnika EcoBoost w historii, generująca ponad 600 KM. Kierowcy do zmiany biegów służy siedmiobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa.

Konstrukcja Forda GT składa się z aluminiowej przedniej i tylnej ramy pomocniczej, paneli nadwozia wykonanych z włókna węglowego oraz przedziału pasażerskiego również stworzonego z wykorzystaniem tego lekkiego materiału. Wszystko to pozwala uzyskać doskonałe przyspieszenie, pewne prowadzenie i wysoką skuteczność układu hamulcowego.

Nadwozie Forda GT wyprofilowano w taki sposób, aby zminimalizować opór i zoptymalizować siłę docisku. Podwozie posiada aktywną, wyścigową belkę skrętną i zawieszenie typu push-rod o regulowanej wysokości, a także węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe.

Nowy Ford GT – kiedy już doczeka się ostatecznej wersji produkcyjnej – będzie sprzedawany na rynkach w różnych częściach świata. Jak jednak na wyjątkowy produkt przystało, liczba dostępnych egzemplarzy ma być ograniczona.

Aktualne zestawienie nowości modelowych Genewa 2015 znaleźć można TUTAJ
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane