/  / Ford Focus w ojczyźnie Golfa

Ford Focus w ojczyźnie Golfa

null
© Ford
null

W pierwszym półroczu sprzedaż Focusa w Niemczech zwiększyła się o prawie 16%. Dzięki temu auto z błękitnym owalem na masce jest trzecie w segmencie kompaktów. Liderem pozostaje oczywiście Volkswagen Golf, który zdominował też zestawienie łączne dla całego rynku nad Renem.

Czerwiec przyniósł dobre wyniki sprzedaży Forda Focusa na rynku niemieckim. Rejestracje kompaktu z błękitnym owalem na masce wyniosły prawie 5 500 egzemplarzy. To wynik o ponad 19% lepszy od tego, jaki wspomniany model uzyskał w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

Również wyniki sprzedaży Focusa w Niemczech za całe pierwsze półrocze są wyraźnie lepsze od ubiegłorocznych. W sumie klienci nad Renem zarejestrowali ponad 27 500 egzemplarzy, co daje wzrost o dynamice 15,6%.

W segmencie kompaktów Focus zapewnił sobie na rynku niemieckim udział na poziomie około 7%. Tylko dwóch innych graczy uzyskało lepszy wynik: to Volkswagen Golf, który lideruje całemu zestawieniu z udziałem wynoszącym aż 29%, oraz Audi A3, do którego należy około 8,5% wszystkich rejestracji w segmencie.

O dużej popularności Focusa decydują takie atuty jak np. doceniany przez klientów układ jezdny, dostępność technologii podnoszących komfort i wspomagających pracę kierowcy, jak również paleta zaawansowanych jednostek napędowych, wśród których jest doładowana jednostka benzynowa 1.0 EcoBoost. Według danych koncernu, statystycznie ponad 1/3 wszystkich nabywców Focusa w Niemczech wybiera to auto właśnie w wersji z silnikiem 1.0 EcoBoost pod maską.

Przypomnijmy, że w drugiej połowie bieżącego roku rozpocznie się sprzedaż Focusa po liftingu (patrz zdjęcie). Na rynku polskim nowy Focus spodziewany jest w czwartym kwartale 2014.


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane