/  / Ford Edge – Będzie hit w Europie?

Ford Edge – Będzie hit w Europie?

null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

To będzie największy i zarazem najbardziej luksusowy SUV w europejskiej gamie Forda. Produkcja modelu Ford Edge ruszyć ma jeszcze w tym roku.

Ford Edge to duży samochód typu SUV, którego z nazwy znają już dobrze klienci w Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie. W Europie będzie oferowany do wyboru z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnymi TDCi o mocy 180 KM i z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub z 2-litrowym bi-turbo TDCi o mocy 210 KM i z sześciobiegową przekładnią automatyczną PowerShift.

Obie jednostki napędowe zapewniają według danych fabrycznych średnie zużycie paliwa wynoszące od około 5,8 l/100 km, co było możliwe do osiągnięcia m.in. dzięki zastosowaniu układów Auto-Start-Stop.

W wyposażeniu standardowym znajdzie się układ napędu na obie osie Intelligent All-Wheel Drive AWD. Pomiar przyczepności kół do nawierzchni wykonywany jest co 16 milisekund – czyli dwadzieścia razy w czasie jednego mrugnięcia oka. Na podstawie wyników tych pomiarów system może wysłać do 100% momentu obrotowego na przednią lub tylną oś w zależności od aktualnych warunków podczas jazdy.

Ciche i komfortowe wnętrze
Wysoki komfort akustyczny w kabinie uzyskano stosując specjalną konstrukcję przedniej szyby oraz laminowane szyby w drzwiach kierowcy i pasażera. Panele podwozia oraz wkładki nadkoli dodatkowo redukują hałasy pochodzące z nawierzchni drogi oraz szum wiatru.


 
Konstruktorzy Forda zdecydowali się ponadto wykorzystać w kabinie technologię aktywnego redukowania hałasu Active Noise Control. Pozwala ona na wykrywanie niepożądanych szumów dochodzących z silnika do kabiny i niwelowanie ich za pomocą fal dźwiękowych w przeciwfazie, które są generowane przez system audio samochodu.

We wnętrzu Edge'a wykorzystano materiały wysokiej jakości, w tym miękkie w dotyku wykończenia na desce rozdzielczej i konsoli centralnej, elementy ramek przycisków w błyszczącej czerni fortepianowej, a także satynowe wykończenie klamek, ramek wylotów powietrza, detali schowka po stronie pasażera oraz elementów na kierownicy. Na liście wyposażenia figurują m.in. podgrzewane i chłodzone fotele z przodu oraz podgrzewane siedzeniami z tyłu.

Rywal dla graczy premium?
"Nowy Ford Edge zapewnia więcej miejsca dla pasażerów niż wyraźnie droższe duże SUV-y konkurencyjnych marek. Stylizacja nadwozia, eleganckie wnętrze, komfort, wygoda i technologie bezpieczeństwa mogą śmiało rywalizować z europejską konkurencją z segmentu premium - zachwala Roelant de Waard, wiceprezes marketingu Ford of Europe.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane