/  / Ford EcoSport – 4 koła zamiast 5

Ford EcoSport – 4 koła zamiast 5

null
© Ford
nullnullnull

Ford zafundował modelowi EcoSport zmiany modernizacyjne. Najbardziej widoczna różnica – brak koła zapasowego, które wcześniej znajdowało się na drzwiach bagażnika (standard).

Po raz pierwszy Ford EcoSport pojawił się na rynku europejskim – ale nie w Polsce – w roku 2014. Samochód dzieli szereg elementów konstrukcyjnych z Fiestą oraz B-Maxem.

W najnowszej wersji po zmianach modernizacyjnych EcoSport nie ma już zamontowanego na drzwiach bagażnika koła zapasowego – dotychczas był to element wyposażenia standardowego, a od teraz dołączy do listy opcji. Zamiast tego Ford oferować będzie standardowo zestaw do naprawy ogumienia.

Delikatne zmiany pojawiają się w kabinie pasażerskiej Forda EcoSport, gdzie znajdziemy np. przeprojektowany układ zegarów z chromowaną obwódką. W połączeniu z systemem Ford SYNC auto oferuje kolorowy ekran o przekątnej 4 cali. W porównaniu z poprzednią wersją EcoSport zmieniono umiejscowienie hamulca ręcznego – tak aby łatwiejszy w użyciu.

Na listę wyposażenia miejskiego crossovera Forda trafił ponadto "pakiet zimowy", który obejmuje podgrzewaną szybę, lusterka oraz fotele przednie.

Lepiej jeździ i tłumi nierówności
Co ważne, w Fordzie EcoSport zmodernizowano układ kierowniczy oraz zawieszenie, z prześwitem obniżonym o 10 mm oraz innymi amortyzatorami i zmienioną belką skrętną, jak również system ESC o charakterystyce lepiej odpowiadającej preferencjom klientów w Europie.

W porównaniu z poprzednikiem w kabinie lepszy jest też komfort akustyczny (NVH) – co udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu grubszych mat tłumiących na drzwiach oraz pod deską rozdzielczą.

W gamie silnikowej klienci będą mogli wybierać spośród dwóch benzyniaków o mocy 112 lub 125 koni mechanicznych (ten drugi to jednostka 1.0 EcoBoost), a do tego dochodzi jeszcze turbodiesel 1.5 TDCi, który zamiast 90 KM – jak u poprzednika – rozwija teraz maksymalnie 95 KM.

Ford EcoSport S
W dalszej części roku Ford EcoSport wzbogaci się m.in. o nawigację satelitarną oraz kamerę ułatwiającą parkowanie tyłem. Pod koniec 2015 do gamy modelowej dołączy natomiast wersja EcoSport S – wyróżniającej się dzięki takim elementom jak lakier Deep Impact Blue, czarny dach oraz obudowy lusterek, 17-calowe alufelgi o specjalnym wzorze, jak również przyciemniane szyby z tyłu oraz dyfuzor.

Jak donosi prasa branżowa, Ford EcoSport wejdzie do sprzedaży na polskim rynku – i to w tym roku. Premiera planowana jest wstępnie na czerwiec.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane