/  / Ford 1.0 EcoBoost – Dobry może być jeszcze lepszy

Ford 1.0 EcoBoost – Dobry może być jeszcze lepszy

null
© Ford
null

Silnik 1.0 EcoBoost – zdobywca wielu nagród branżowych – nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Ford pracuje aktualnie nad rozwiązaniami, które mają poprawić wydajność tej małej jednostki turbo.

Aktualnie Ford testuje wersję 1.0 EcoBoost z eksperymentalnym układem odłączania cylindrów. Testy z wykorzystaniem prototypowego egzemplarza Focusa – przeprowadzone w normalnych warunkach w ruchu miejskim – wykazały poprawę ekonomiki paliwowej silnika nawet o 6%.

Na potrzeby testów opracowano ponadto nowe, dwumasowe koło zamachowe. Umożliwia ono odłączenie jednego z cylindrów w większym zakresie prędkości i obciążeń silnika – przy jednoczesnym ograniczeniu poziomu hałasu, wibracji oraz drgań wewnętrznych.

Układ odłączania cylindrów to jedno z wielu rozwiązań poprawiających wydajność silnika 1.0 EcoBoost, nad którymi pracują konstruktorzy Forda. Kiedy nowa technologia wejdzie na rynek – na razie nie wiadomo.

PRZECZYTAJ TEŻ:
Silnik 1.0 EcoBoost w teście Auto Bild

Fordowski motor 1.0 EcoBoost jako pierwszy w historii zdobył trzy razy pod rząd nagrodę główną w konkursie International Engine of the Year. W kolekcji są też takie trofea jak International Paul Pietsch Award 2013, nagroda Colin Campbell Mitchell akademii Royal Academy of Engineering, wyróżnienie Dewar Trophy organizacji Royal Automobile Club w Wielkiej Brytanii oraz nagroda Breakthrough Award magazynu Popular Mechanics w Stanach Zjednoczonych.

Ford jest też pierwszym producentem aut, który wywalczył trofeum Ward's 10 Best Engines dla silnika trzycylindrowego.

Da radę nawet pod maską Mondeo
W minionym roku na sprzedane modele Forda wyposażone w silniki z rodziny EcoBoost przypadł na rynku europejskim udział około 25%. Największą popularnością w omawianej grupie cieszy się właśnie wspomniana jednostka 1.0 – w zależności od wersji modelowej występuje w konfiguracji z "automatem" lub ze skrzynią manualną o 5 albo 6 biegach.

Motor 1.0 EcoBoost dostępny jest aktualnie w ofercie 10 różnych modeli marki Ford – poczynając od Fiesty, a skończywszy na nowym Mondeo, gdzie występuje w odmianie 125-konnej. Natomiast pod maską Fiesty Red Edition/Black Edition 1-litrowy benzynowiec rozwija moc aż 140 KM.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane