/  / Focus 1.0 EcoBoost w teście 100 000 km

Focus 1.0 EcoBoost w teście 100 000 km

null
© Ford
null

Wielu kierowców nie tylko w Polsce zadaje sobie pytanie. Czy małe silniki benzynowe po downsizingu – coraz śmielej wchodzące do oferty poszczególnych marek – są trwałe i wytrzymałe w codziennej eksploatacji? Ciekawe wnioski przynosi test Auto Bilda.

Niemiecki tygodnik – w ramach przeprowadzanych przez siebie wyczerpujących testów na dystansie 100 000 km – postanowił wziąć na "celownik" model Ford Focus aktualnej, III generacji. Do testu nieprzypadkowo wybrano wersję Titanium 1.0 EcoBoost o mocy maksymalnej 125 koni. Czy ten – bądź co bądź – samochód klasy kompaktowej nie jest aby za duży jak na możliwości wysilonej jednostki napędowej po downsizingu, która ma zaledwie 998 cm3 pojemności skokowej i trzy cylindry?

Kolejne – być może nawet ważniejsze pytanie – dotyczy samej trwałości i wytrzymałości tego silnika w warunkach intensywnej, codziennej eksploatacji.

Jak się okazało w trakcie liczącego 100 000 km testu, obawy o awaryjność fordowskiego 3-cylindrowca okazały się w tym przypadku nieuzasadnione. Nawet po rozebraniu silnika na części stan techniczny jednostki nie budził zastrzeżeń. Uznanie zdobył zresztą i sam Focus, chwalony m.in. za komfort i stabilność podczas jazdy.

Po podliczeniu wszystkich punktów – wynik testu uwzględnia nie tylko pojawienie się poważnych usterek i awarii (lub ich brak), ale także stan samochodu po rozebraniu go na poszczególne części i ogólne wrażenia testujących podczas eksploatacji – Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium zajął w zestawieniu Auto Bild wysokie, drugie miejsce wśród wszystkich sklasyfikowanych dotychczas modeli z oceną końcową "1-" (w skali od 1 do 6, gdzie "1" to ocena najwyższa, a "6" – najniższa).

Przedruk testu długodystansowego Focusa 1.0 EcoBoost zamieszczono w jednym z ostatnich wydań tygodnika Auto Świat.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane