/  / Fiat Scudo Panorama - rodzinny dostawczak

PREZENTACJA | Fiat Scudo Panorama - rodzinny dostawczak

Fiat Scudo Panorama Long 2014
© IBRM Samar
Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014Fiat Scudo Panorama Long 2014

W zamyśle twórców, miał to być model, który przede wszystkim poszerzy portfolio samochodów dostawczych Fiata. W tej roli spisywał się bardzo dobrze. Jednak Scudo potrafi być również samochodem rodzinnym. Po zamontowaniu trzeciego rzędu siedzeń jest zdolny pomieścić nawet dziewięć osób.

Wśród pojazdów dostawczych Fiat Scudo jest modelem klasy średniej (segment T). Powstał w efekcie współpracy Fiata i grupy PSA, która jest właścicielem marek Citroen i Peugeot. Razem z nim zadebiutowały modele bliźniacze Citroen Jumpy oraz Peugeot Expert.

Historia Scudo sięga 1995 roku, kiedy to powstała pierwsza generacja tego auta. Druga generacja pojawiła się w 2007 roku, a 6 lat później Fiat zdecydował się przeprowadzić drobny face lifting. Największą nowością jest ciemnoszara deska rozdzielcza połączona z poszyciem drzwi w tym samym kolorze (w prezentowanym egzemplarzu poszycie jest dodatkowo wzbogacone wstawkami z szarego weluru). Wszystkie wersje Scudo po faceliftingu są też wyposażone w nowy srebrny grill przedni, który nawiązuje charakterem do rodziny samochodów Ducato.
Scudo oferowany jest w kilku odmianach nadwozia - jako furgon, kombi i van, w wersjach 5/6 lub 7/8 osobowych. Do wyboru są także dwa rozstawy osi oraz dwie wysokości dachu. Topowa wersja Scudo nosi nazwę Panorama. Jego budowa jest jednobryłowa i przypomina pudełko. Mimo wszystko wciąż wygląda o wiele nowocześniej w porównaniu z autem poprzedniej generacji. Jedyne co go odróżnia od pozostałych braci spod znaku Citroena i Peugeota to atrapa chłodnicy z logiem włoskiego producenta. Produkcja modelu odbywa się w zakładach firmy Sevel Nord we francuskiej miejscowości Hordain.

We wnętrzu samochodu nie sposób nie dostrzec dostawczego rodowodu Scudo. Lewarek skrzyni biegów został umieszczony dość wysoko na konsoli centralnej. Ułatwia to zdecydowanie zmianę biegów. Sam panel centralny posiada jedynie parę najpotrzebniejszych przycisków, których obsługa ze względu na ich prostotę nie przysparza jakichkolwiek problemów. Opisywana wersja ma ponadto zestaw wskaźników z aluminiowymi wstawkami na czarnym tle. Prowadzenie samochodu ułatwia wysoka pozycja za kierownicą, a sporych rozmiarów lusterka boczne poprawiają widoczność. Na jej brak narzekać nie mogą, za sprawą przeszklonych, przesuwnych drzwi, również pasażerowie tylnych siedzeń. Zaletą Scudo Panoramy jest sporo liczba schowków w kabinie pasażerskiej. Zarówno kierowca ( który ma łatwy dostęp do sporych rozmiarów schowka sufitowego), jak i pasażerowie nie będą mieli trudności, by wszystkie potrzebne rzeczy schować w bezpiecznych miejscach.

Dwulitrowa jednostka Diesla o mocy 163 KM, wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa common rail dobrze sobie radzi z ważącym prawie dwie tony kolosem. Przyspieszenie do 100 km/h trwa trochę poniżej 11sekund, a dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 340 NM, wyprzedzanie - jak na samochód o takich gabarytach - odbywa się całkiem sprawnie. Prędkość maksymalna z racji na mało aerodynamiczny kształt nadwozia wynosi jedynie 170 km/h. Zużycie paliwa, jak podaje producent, w jeździe miejskiej powinno oscylować wokół 8 litrów, a w trasie Scudo Panorama jest w stanie spalić o litr mniej. Relatywnie niskie spalanie jest zasługą zastosowania skrzyni biegów o 6 przełożeniach, która mogłaby jednak działać trochę bardziej precyzyjnie.

Prezentowane Scudo wyposażone jest w trzeci rząd siedzeń ( dostępny za dopłata 4 516 PLN). W zależności od zastosowanego ostatniego rzędu siedzeń, Fiat Scudo Panorama jest w stanie pomieścić 8 lub 9 pasażerów. Wejście do 2 i 3 rzędu siedzeń odbywa się przez boczne, przesuwane drzwi. Tylne siedzenia posiadają liczne schowki oraz uchwyty na kubki. Co ciekawe, trzeci rząd siedzeń wcale nie oznacza rezygnacji z miejsca na bagaże. Sam bagażnik jest na tyle duży, że bez problemu pomieści wszystkie potrzebne rzeczy na wspólną, rodzinną wycieczkę.

W razie potrzeby demontaż trzeciego rzędu siedzeń jest łatwy i szybki. Ponadto, dzięki możliwości przesuwania, składania i wyjmowania siedzeń w drugim i trzecim rzędzie, przestrzeń Scudo Panorama można zmieniać w zależności od potrzeb. Drugi rząd jest podniesiony w stosunku do pierwszego o 7 cm, a siedzenia trzeciego rzędu są o kolejne 3 cm wyżej. Ciekawym rozwiązaniem są składane oparcia foteli drugiego rzędu siedzeń, które po złożeniu tworzą stolik. Samochód jest w stanie przewieźć 1 200 kg.

W wersji podstawowej Fiat Scudo oferuje w standardzie dwie poduszki powietrzne przeznaczone dla kierowcy i pasażera. Seryjnie montowany jest także system zapobiegający blokadzie kół podczas hamowania ABS oraz system rozdziału siły hamowania EBD. Za dodatkową opłatą dostać można jeszcze poduszki powietrzne boczne montowane w przednich fotelach, a także system stabilizacji toru jazdy ESP.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane