/  / Fiat na wystawie Genewa 2014

Fiat na wystawie Genewa 2014

FIAT|
null
© FIAT
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Fiat wybrał salon moto w Genewie, aby zaprezentować po raz pierwszy nową Pandę Cross, Freemonta Cross oraz najnowsze wersje gamy 500: MY 2014 "Pięćsetki" łącznie z topową wersją Cult. Na tym nie koniec atrakcji.

Na stoisku włoskiej marki w Genewie przedstawiono również dwa projekty typu show-car: to Fiat 500L Trekking Street Surf, a także Fiat 500 wersja Vintage 1957.

Fiat 500L Trekking Street Surf to efekt współpracy marek Fiat i Mopar z Wheelrun, czyli znanym producentem deskorolek. Jak podkreśla Fiat, nie jest to kolejna indywidualizacja typu after-market, lecz całkiem nowy projekt prowadzący do stworzenia unikalnego i atrakcyjnego pojazdu bez szkody dla wyrazistości oryginału.

Samochód pod względem współczesnych skojarzeń adresowany jest zdecydowanie do świata ludzi młodych, przedsiębiorczych i nietuzinkowych. Od zewnątrz jego wizytówką jest żółty lakier nadwozia Sorrento Yellow w połączeniu z białym dachem, białe naklejki na masce silnika i klapie tylnej oraz naklejki boczne - w grafice inspirowanej wykładziną decka longboardu (czyli deskorolki).

Wyglądu auta dopełniają nowe, biało-czarne matowane obręcze kół, bagażnik na skateboardy Mopar oraz zderzaki i boczne listwy nadwozia w matowej czerni.

Nowości wystawy Genewa 2014

Na zindywidualizowany wystrój wnętrza składają się zapinane na zamek błyskawiczny pokrycia siedzeń z wewnętrzną kieszenią i przeszyciami z kolorze żółtym, siatka bagażowa z akcentami w kolorze nadwozia oraz oryginalne maty podłogowe z motywem "Street Surf".

Cecha szczególną 500L Trekking Street Surf jest zastosowanie wykładziny bambusowej w niektórych elementach pojazdu. Są to zestawione przez firmę Wheelrun kompozyty laminowane w mieszanym kolorze karmelu i bambusa, pokrywające obudowy lusterek zewnętrznych, boczne listwy nadwozia i nakładki progowe, kołpaki kół, gałkę lewarka biegów, uchwyt dźwigni hamulca ręcznego oraz podłogę bagażnika.

Z kolei Fiat 500 wersja Vintage 1957 pokazywana jest w Genewie jako hołd włoskiej ikonie motoryzacji z roku 1957 poprzez współczesną interpretację najważniejszych elementów stylistycznych, dzięki którym Fiat 500 zyskał taką sławę w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. Interpretacja ta zaczyna się od błękitnego lakieru nadwozia Volare Blue, który pasuje do białego dachu, spojlera, anteny radiowej i lusterek bocznych, a kończy na 16-calowych tradycyjnych felgach z lekkiego stopu w błękitnym chromie, które jednoznacznie przypominają koła historycznej "Pięćsetki".

Podobnie jak nadwozie, wnętrze Vintage 1957 to nowa spojrzenie na "dziwactwa" oryginalnej 500-ki: dwutonowa tapicerka skórzana Tobacco (postarzana przemysłowo) z półksiężycowymi wstawkami (motyw modelowy) z jasnej skóry i emblematami "500" w kolorze tabakowym.

Retro-interpretację stylu dopełnia insert deski rozdzielczej z jakościowego drewna. Nie zapomniano o historycznych logotypach Fiata pod przednimi słupkami nadwozia i na kierownicy.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane