/  / Fiat 500X ze skrzynią dwusprzęgłową

Fiat 500X ze skrzynią dwusprzęgłową

null
© Fiat
nullnullnullnullnullnullnullnullnull

W najbliższych miesiącach do sprzedaży wejdzie Fiat 500X w wersji z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów oraz napędem na przednie koła. Pod maską pracuje 140-konny silnik 1.4 MultiAir.

System składa się z dwóch połączonych równolegle zautomatyzowanych skrzyń biegów, z których każda posiada swoje sprzęgło, co umożliwia wybranie i włączenie kolejnego biegu, kiedy poprzedni jest jeszcze załączony. Zmiana biegu jest zatem wykonywana poprzez stopniową zmianę sprzęgła, co zapewnia ciągłość dostarczanego momentu obrotowego, a zatem i napędu.

Efektem jest większy komfort oraz bardziej sportowe wrażenia z jazdy gwarantowane przez krótsze czasy zmian przełożeń. Sprzęgła są typu "suchego", aby zwiększyć skuteczność całego układu.

Sześciostopniowa, automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów współdziała ze wszystkimi elektronicznymi systemami pojazdu. W celu lepszego zachowania na drodze, w zależności od warunków jazdy i stylu kierowcy skrzynia na bieżąco "komunikuje się" z selektorem trybu jazdy Mood Selector, a zatem z układem hamulcowym i kierowniczym, a także z centralką kontroli silnika i systemem kontroli stabilności pojazdu.

Dwusprzęgłowa, automatyczna przekładnia może pracować w automatycznym lub sekwencyjnym trybie, z ręcznym sterowaniem "górnego" i "dolnego" położenia dźwigni zmiany biegów lub przy użyciu przycisków (łopatek) zintegrowanych z kierownicą, w zależności od stylu jazdy preferowanego przez kierowcę: komfortowego lub sportowego.

Ceny aktualnie dostępnych na polskim rynku wersji Fiata 500X sprawdzić można TUTAJ. W najtańszej wersji włoski crossover kosztuje od 59 900 złotych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane