/  / Euro NCAP rozbiło nowego VW Tiguana

Euro NCAP rozbiło nowego VW Tiguana

Volkswagen Tiguan 2016
© IBRM Samar
Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016Volkswagen Tiguan 2016

Aż szkoda spisywać na straty tego nowiutkiego SUV-a, jednak wynik testów zderzeniowych z udziałem Tiguana II dał niemieckiej marce niemałe powody do zadowolenia.

Od 1997 roku Euro NCAP jest jedną z najważniejszych organizacji w Europie, które wyznaczają standardy w zakresie bezpieczeństwa samochodów. Ostatnio ponownie zaostrzono procedurę testową, którą Euro NCAP postanowiło wypróbować na trzech modelach – wśród nich znalazł się nowy Volkswagen Tiguan. Ciekawe, jak niemiecki SUV wyszedł z tej próby?

VOLKSWAGEN TIGUAN
ocena łączna Euro NCAP: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 72%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 68%

W kategorii ochrony pieszych pozytywnie oceniono w Tiguanie przede wszystkim takie rozwiązania konstrukcyjne jak aktywna pokrywa silnika, która w razie potrącenia pieszego ma zmniejszyć ryzyko powstania niebezpiecznych obrażeń głowy. Ponadto niemiecki SUV oferuje system awaryjnego hamowania oraz – to nowość w Tiguanie – w układ rozpoznawania pieszych.



W kategorii systemów asystujących Tiguan może pochwalić się seryjnymi: układem ESC, sygnalizacją zapięcia pasów na tylnych fotelach, systemem hamowania awaryjnego Front Assist oraz utrzymywania obranego pasa ruchu Lane Assist, a także technologią odpowiedzialną za rozpoczęcie automatycznego hamowania po kolizji.

W skład wyposażenia seryjnego z dziedziny bezpieczeństwa wchodzą także poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (z funkcją dezaktywacji poduszki pasażera oraz z airbagiem chroniącym kolana kierowcy) oraz system poduszek chroniących głowy pasażerów siedzących z przodu i z tyłu – w tym poduszki boczne.

Ponadto Tiguana wyposaża się w zagłówki, które w razie uderzenia w tył auta zmniejszają u pasażera ryzyko uszkodzenia kręgosłupa szyjnego.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane