/  / Euro NCAP: 5 gwiazdek dla nowego Mondeo

Euro NCAP: 5 gwiazdek dla nowego Mondeo

Ford|
null
© Ford
null

Ford Mondeo nowej generacji uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa według wytycznych organizacji Euro NCAP.

Nowy Ford Mondeo oferuje system Pre-Collision Assist z technologią Pedestrian Detection. Układ wykrywa osoby znajdujące się na drodze przed autem oraz pieszych, którzy przekraczają tor ruchu pojazdu, a następnie automatycznie aktywuje układ hamulcowy, jeśli kierowca nie podejmie odpowiednich działań zmierzających do uniknięcia kolizji.

W nowym Mondeo debiutują również pierwsze na europejskim rynku motoryzacyjnym nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa dla pasażerów tylnych foteli. W razie kolizji pasy powiększają swoją objętość, aby rozproszyć siłę uderzenia pięć razy bardziej wydajniej niż w przypadku tradycyjnych pasów.

Inne technologie oferowane w nowym Mondeo to:
- dynamiczne reflektory LED, łączące w pełni LED-owe reflektory o charakterystyce światła zbliżonej do dziennego z system reflektorów adaptacyjnych Adaptive Front Lighting System;
- Ford MyKey pozwala kierowcy zaprogramować kluczyk w taki sposób, aby inne osoby prowadzące samochód (z reguły młodsi kierowcy) nie mogły odbierać przychodzących połączeń telefonicznych czy przekraczać ustalonej prędkości maksymalnej;
- system Active City Stop zapobiega kolizjom przy małych prędkościach;
- SYNC 2 z funkcją wzywania pomocy Emergency Assistance, jako system sterowania głosowego pozwala kierowcy skupić się na prowadzeniu samochodu, a po wypadku łączy osoby znajdujące się w pojeździe z operatorami lokalnych służb ratunkowych.


Struktura Mondeo jest wykonana w 61% ze stali o wysokiej wytrzymałości. Inżynierowie zastosowali również hydroformowaną stal o wysokiej wytrzymałości w przednich słupkach oraz w relingach dachowych, co jest ewenementem w branży motoryzacyjnej. Wszystko to pomaga zredukować wnikanie do wnętrza elementów nadwozia podczas zderzenia nawet o 64 mm.

Inne modyfikacje strukturalne to m.in. stabilizator zaprojektowany tak, aby ograniczyć przemieszczanie się przekładni podczas czołowego zderzenia – co minimalizuje też ruchy kolumny kierownicy, oraz panele progowe wykonane ze stali borowej, zapewniające lepszą ochronę podczas uderzenia w bok pojazdu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane