/  / Elektryczny Volkswagen Golf i kolejne fakty

Elektryczny Volkswagen Golf i kolejne fakty

VW|
Volkswagen e-Golf [2013]
© Volkswagen
Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]Volkswagen e-Golf [2013]

Podczas wystawy we Frankfurcie Volkswagen przedstawi dwa nowe, bardzo wydajne elektryczne modele: e-up! i e-Golf. W ten sposób wielkoseryjne samochody przeniesione zostaną do epoki elektromobilności. Te nieemitujące szkodliwych substancji auta nadają się do codziennego użytku, są pięciodrzwiowe i atrakcyjnie wyposażone.

Do elementów wyposażenia seryjnego należą: klimatyzacja automatyczna, system radionawigacyjny, ogrzewanie przedniej szyby, światła do jazdy dziennej LED, a w przypadku e-Golfa reflektory LED (po raz pierwszy w Volkswagenie).

Oprócz tego obydwie nowości są pionierami w wydajności: według danych fabrycznych e-up! zużywa jedynie 11,7 kWh prądu na 100 kilometrów, natomiast sytuowany dwie klasy wyżej e-Golf osiąga wartość 12,7 kWh.

Przy cenie prądu 0,58 zł za kWh (stan na 23.07.2013) przejechanie 100 kilometrów kosztuje w przypadku e-up! jedynie 6,79 zł, a dla e-Golfa jest to wydatek około 7,37 zł.

Wszystkie Volkswageny są obsługiwane intuicyjnie, nadają się do codziennego użytku oraz są wykonane z najwyższej jakości materiałów. Powyższe cechy zostały uwzględnione również w nowych pojazdach elektrycznych tej marki. Nieemitujące spalin samochody Volkswagena są produkowane w tych samych zakładach, w których wytwarza się ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi.

Volkswagen e-Golf
Prezentowany jako światowa premiera we Frankfurcie, samochód będzie napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 115 KM. Pojazd osiąga już w chwili uruchomienia maksymalny moment 270 Nm. Dzięki temu już po 10,4 sekundach napędzany na przednią oś e-Golf osiąga 100 km/h.

Prędkość tego pięciomiejscowego pojazdu jest elektronicznie ograniczona do 140 km/h.

Volkswagen e-up!
Czteromiejscowy e-up! debiutuje również podczas IAA. Jego elektryczny silnik osiąga moc 82 KM. Silnik przenosi od razu 210 Nm momentu na napędzaną przednią oś.

Według danych producenta, do 100 km/h kierowca rozpędza się w czasie 12,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 130 km/h.

Jaki zasięg i czas ładowania baterii?
Volkswagen e-up! osiąga przy jednym ładowaniu baterii (18,7 kWh) zasięg 160 kilometrów; e-Golf z uwagi na większą baterię (24,2 kWh) może przejechać 190 kilometrów.

Oba modele są wyposażone również w dwa szczególnie oszczędne tryby jazdy (Eco i Eco+) i cztery w prosty sposób aktywowane stopnie rekuperacyjne (D1, D2, D3 i B), które pomagają osiągnąć maksymalny zasięg.

Badania Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast w Niemczech wykazały, że około 80% wszystkich kierowców w tym kraju przejeżdża dziennie mniej niż 50 kilometrów.

Czas pobytu e-up! i e-Golfa w najszybszych stacjach ładowania CCS (prąd stały) skraca się do około pół godziny, aby naładować baterię do 80% jej pojemności.

Strategia napędu i paliwa
Już w ostatnim dziesięcioleciu Volkswagen rozwijając strategię napędu i paliwa określał konsekwentnie działania na przyszłość, a wraz z nimi także punkt startowy dla pojazdów elektrycznych takich jak e-up! i e-Golf. Strategia ta przyporządkowuje wprowadzenie alternatywnych napędów jak system hybrydowy, elektryczny czy wodorowy realistycznym ramom czasowym.

Czysty napęd elektryczny występuje w tym scenariuszu, a pokazują to nowy e-up! i e-Golf. Ponieważ samochody elektryczne wykorzystują odnawialną energię do ładowania baterii, są najbardziej przyjazne środowisku spośród wszystkich źródeł paliw. Równocześnie uzyskują one możliwość odciążenia aglomeracji miejskich dzięki mobilności wolnej od emisji spalin.

Volkswagen będzie w przyszłości wzmacniał pracę nad inteligentnym współdziałaniem najbardziej wydajnych systemów napędu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane