/  / Elektryczny autobus BYD kursuje w Warszawie

Elektryczny autobus BYD kursuje w Warszawie

BYD|
null
© BYD
nullnullnullnull

W pełni elektryczny autobus BYD K9 kursuje od weekendu w stolicy. Miejskie Zakłady Autobusowe testują ekologiczny autobus chińskiej firmy aż do 18 czerwca. Autobus kursuje na linii 222 przebiegającej przez reprezentacyjne ulice Warszawy, w tym m.in. Trakt Królewski.

Elektryczny autobus BYD posiada szereg zalet służących zarówno środowisku, użytkownikom komunikacji publicznej, jak i przewoźnikowi. Pojazd nie emituje spalin do środowiska. Jest cichy i zapewnia komfortowe warunki podróżowania bez zbędnych szarpnięć, wibracji czy hałasu silnika spalinowego.

Przewoźnicy doceniają oszczędność paliwa. Koszt prądu na 100 km dla BYD K9 można przeliczyć na około 50 zł, zaś obecnie oferowane autobusy spalinowe zużywają ponad 40 l/100 km, czyli ponad 200 zł/100 km.

Przy dziennym przebiegu autobusu na poziomie 150 km, spalaniu 41 l/100 km po 5,2 zł za litr daje to samych oszczędności niemal 249 zł dziennie, a więc miesięcznie przy 27 dniach pracy 6 723 zł.

Co za tym idzie, jeden elektryczny autobus BYD K9 może wypracować rocznie ponad 80 000 zł oszczędności.

W autobusie BYD K9 opcjonalnie istnieje możliwość zamontowania spalinowego ogrzewania postojowego. Ogrzewanie to mogłoby wspomagać nagrzewnicę w przypadku użytkowania autobusu podczas ostrej zimy. Takie rozwiązanie jest podyktowane gwarancją odpowiednio dużego zasięgu autobusu niezależnie od warunków atmosferycznych i napotkanych sytuacji na drodze.
 
BYD K9 był od początku konstruowany jako autobus elektryczny. Dlatego ma odpowiedni rozkład masy, a więc przede wszystkim ciężkich baterii, dzięki czemu posiada wysokie właściwości jezdne. Jak zapewnia producent, K9 ma też bardzo dobrze rozwinięty specjalny system odzyskiwania energii, dzięki czemu doładowywuje swoje akumulatory podczas zwalniania i hamowania.

BYD K9 osiąga zasięg nawet ponad 300 km po jednym, pełnym cyklu ładowania. Dodatkowo, testy w Warszawie udowodniły, że zasięg ponad 250 km jest osiągalny także w ciężkich warunkach miejskich z włączona nieustannie klimatyzacją. To rekordowo duży zasięg jak na autobus elektryczny.

Czas ładownia uzależniony jest od stosowanej ładowarki. Testowany obecnie autobus ładuje się w zajezdni w zaledwie 3 godziny.

Elektryczne autobusy BYD służą w transporcie publicznym od 2011 roku. W Chinach użytkowanych jest już kilkaset elektrycznych autobusów, z czego w samym tylko Shenzhen jest ich aż 200.

Łącznie w Chinach wszystkie BYD K9 przejechały prawie 17 000 000 km.

W pierwszym kwartale 2013 roku BYD K9 uzyskał europejską homologację. To pozwoliło na rozpoczęcie oficjalnej sprzedaży na naszych rynkach. Pierwszymi krajami w Europie, gdzie elektryczne autobusy BYD już regularnie kursują, są Holandia (6 autobusów) i Włochy (2 autobusy w Mediolanie).

Pierwsze zamówienia zostały też zebrane w Izraelu i Turcji. Z kolei w Stanach Zjednoczonych rozpoczęto realizację planu budowy fabryki elektrycznych autobusów BYD przeznaczonych przede wszystkim na rynek Ameryki Północnej.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane