/  / Dwa "japończyki" w teście Euro NCAP

Dwa "japończyki" w teście Euro NCAP

null
© Toyota
nullnull

Dwa modele marek japońskich poddano najnowszej edycji badań zderzeniowych według norm Euro NCAP. Jeden otrzymał notę 5-gwiazdkową, ale drugiemu poszło już gorzej...

W najnowszej edycji testów zderzeniowych według Euro NCAP sprawdzono stopień bezpieczeństwa oferowany przez dwa następujące modele – Toyotę Prius IV oraz Suzuki Baleno. Jako tegoroczna nowość, w badaniach tej wpływowej organizacji wzięto pod uwagę obecność/działanie systemu autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w przypadku niebezpieczeństwa potrącenia pieszego.

Jak wynika z raportu Euro NCAP, nowy Prius uzyskał maksymalną liczbę punków za działanie systemu autonomicznego hamowania awaryjnego. Jest to jedna z funkcji układu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, która zapobiega kolizjom z innymi samochodami oraz z pieszymi.

Układ ten wchodzi u Priusa IV w skład oferowanego standardowo dla wszystkich wersji pakietu Toyota Safety Sense, zawierającego także aktywny tempomat, który utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego samochodu w pełnym zakresie prędkości, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy, automatyczne światła drogowe oraz układ rozpoznawania znaków drogowych.

TOYOTA PRIUS
ocena łączna (gwiazdki): 5
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 77%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 85%

W wyposażeniu Priusa dostępny jest także system monitorowania martwego pola w lusterkach, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, a także technologię pozwalającą ocenić stopień zmęczenia kierowcy.



Natomiast w przypadku modelu Suzuki Baleno oceny zderzeniowe Euro NCAP mamy dwie. Jedna dotyczy zakresu bezpieczeństwa, jakie oferuje ten samochód w ramach wyposażenia standardowego. Natomiast druga ocena (tym razem 4-gwiazdkowa) uwzględnia dostępny w wyższych specyfikacjach pakiet RBS (Radar Brake Support), który zawiera technologię wspomagania hamowania awaryjnego z czujnikiem radarowym.

SUZUKI BALENO
(standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa)
ocena łączna (gwiazdki): 3
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 80%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 73%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 65%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 25%

SUZUKI BALENO
(wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa rozszerzone o RBS)
ocena łączna (gwiazdki): 4
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 73%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 65%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 43%
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane