/  / Dacia Duster wybrana modelem 4x4 roku

Dacia Duster wybrana modelem 4x4 roku

Dacia|
null
© Dacia
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Oto wyniki ciekawego plebiscytu zorganizowanego we Francji o tytuł najważniejszego modelu roku w segmencie 4x4. Do finałowej trójki awansowały samochody takie jak BMW X3, Dacia Duster oraz VW Amarok.

Ducia Duster zajęła pierwsze miejsce w konkursie, jaki zorganizował francuski 4x4 Magazine na najważniejszy model roku w omawianym segmencie rynku. Z grupy 23 samochodów do finałowej trójki plebiscytu awansowały trzy auta (BMW X3, Dacia Duster oraz VW Amarok), z których to produkt firmowany rumuńską marką zyskał ostatecznie najwięcej procentowo głosów.

4x4 Magazine uchodzi nad Sekwaną za najważniejszą publikację motoryzacyjną poświęconą tematyce z tego segmentu rynku.

Od momentu premiery rynkowej w kwietniu ubiegłego roku skumulowana sprzedaż Dustera przekroczyła już poziom 126 500 egzemplarzy. W samej tylko Francji klientów znajduje około 5 000 modeli miesięcznie.

Geneza powstania Dustera
Ciekawa jest geneza powstania modelu Dacia Duster. Otóż na światowym rynku zauważono realne zapotrzebowanie na przestronne, solidne, a jednocześnie przystępne cenowo pojazdy z napędem na cztery koła. Grupa Renault podjęła decyzję o podjęciu prac nad samochodem terenowym adresowanym w pierwszej kolejności do młodych rozwijających się rynków. Podczas projektu wzięto także pod uwagę potrzeby klientów europejskich.

Rynki rozwijające się (Rosja, Brazylia), przedstawiciele klasy średniej pragną kupować nowoczesne samochody, będące wyrazem sukcesu i pozycji społecznej. Jednocześnie potrzebują samochodu solidnego, godnego zaufania i uniwersalnego, który będzie w stanie sprostać trudnym i zarazem zmiennym warunkom eksploatacji (długie trasy, drogi w złym stanie lub wręcz nieprzejezdne, eksploatacja w warunkach miejskich, często w dużych aglomeracjach). Oferta pojazdów dostępnych na lokalnych rynkach, obejmująca w większości przypadków importowane pojazdy typu SUV, często pozostaje poza zasięgiem klasy średniej z uwagi na cenę.

Sukces marki Dacia w Europie pokazał, że istnieje grupa potencjalnych klientów poszukujących nowoczesnych, niezawodnych i jednocześnie przystępnych cenowo samochodów, podczas gdy oferta pojazdów typu SUV oraz z napędem na cztery koła, choć bardzo bogata, obejmuje głównie drogie limuzyny typu SUV.

Jak podkreślają przedstawiciele koncernu, omawiany model Dacii pozostaje wierny filozofii marki: cechuje go bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca, niskie zużycie paliwa i niskie koszty eksploatacji oraz solidność wykonania.

Duster zdominował sprzedaż marki w Polsce
Aktualnie Duster jest zdecydowanym liderem sprzedaży marki Dacia w Polsce. Od początku bieżącego roku wolumen przekroczył już poziom 1 300 egzemplarzy, czyli dwa razy więcej niż drugi w kolejności Sandero. Duster był również wiodącym produktem firmy za cały rok ubiegły (1 900 sztuk) pomimo faktu, że jego sprzedaż oficjalnie rozpoczęła się dopiero od kwietnia 2010.

W grudniu 2010 uzyskano najwyższy jak na razie miesięczny wynik sprzedaży Dustera w Polsce na poziomie 390 egzemplarzy. Najlepszy rezultat tegoroczny osiągnięto natomiast w marcu (330 sztuk).

Dodajmy, że całkowita tegoroczna sprzedaż samochodów Dacia w Polsce do maja jest już o ponad połowę większa niż w tym samym okresie pierwszych pięciu miesięcy ubiegłego roku.

Czekamy na Wasze opinie w komentarzach i na forum dyskusyjnym.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane