/  / Czym zaskoczy nas nowe Renault Twingo?

Czym zaskoczy nas nowe Renault Twingo?

RENAULT|
null
© Renault
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W drugiej połowie bieżącego roku na polskim rynku zadebiutuje nowe Renault Twingo. Samochód wyróżniać będą takie elementy jak np. sympatyczny wygląd, liczne możliwości personalizacji oraz konstrukcja z silnikiem umieszczonym z tyłu pojazdu.

Przód nowego Twingo zwraca uwagę typową dla marki stylistyką z efektownie wyeksponowanym logo na czarnym tle. Dynamiczne przetłoczenia na masce i bloki przednich świateł, podkreślone kierunkowskazami, które przypominają kształtem powieki, zapowiadają auto z charakterem. Oprócz świateł głównych pojawiają się dwa okrągłe światła dzienne z czterema świetlnymi punktami. Szeroki wlot powietrza w dolnej części podkreśla wygląd nowego Twingo.

Zarysowana w przedłużeniu kierunkowskazów linia nadkola biegnie wzdłuż boków nadwozia aż do tyłu. Nieco mocniej zaznacza się nad nadkolami, zwłaszcza z tyłu i stanowi charakterystyczny element stylistyki nowego Twingo, eksponujący jego solidny wygląd.

Nowe Renault Twingo i podstawowe wymiary:
- długość: 3,59 m
- szerokość: 1,64 m
- wysokość: 1,55 m
- średnica zawracania: 8,65 m
- rozstaw osi: 2,49 m
- bagażnik: 219 litrów
- schowki: 52 litry



Niewidoczne klamki tylnych drzwi dają złudzenie 3-drzwiowego nadwozia. Ale po raz pierwszy w historii Twingo mamy do czynienia z wersją 5-drzwiową. W zależności od wersji, kształt nadwozia podkreślają naklejki wzmacniające wrażenie dynamicznej i solidnej konstrukcji.

Co w środku?
"Naszym celem było stworzenie dynamicznego i przyjemnego wnętrza z licznymi możliwościami personalizacji, nawet w schowkach. Chodziło o odtworzenie klimatu kultowego wnętrza Twingo. Sportowe miejsce kierowcy zostało zaprojektowane na kształt kokpitu, który zachęca do wzięcia sterów do ręki - mówi Laurent Negroni, stylista wnętrza Renault Twingo.

Wysoko umieszczone miejsce kierowcy i duża przednia szyba zapewniają rekordową widoczność do przodu (12 stopni - widoczność do góry). Daszek nad zespołem zegarów i kierownica są utrzymane w sportowej stylistyce.

Deska rozdzielcza zwraca uwagę prostą bryłą. Konsola, z szerokim białym obramowaniem o fakturze przypominającej piłkę do golfa lub lakierowanej na gładko, mieści wszystkie instrumenty pokładowe: duży i czytelny zegar, umieszczony na wprost kierowcy oraz centralny ekran. Obramowanie, dopasowane do wybranej stylistyki deski rozdzielczej, jest dostępne w niebieskim, białym, czarnym lub czerwonym kolorze.

Siedzenia z wbudowanymi zagłówkami mają bardzo wyrazistą i czystą linię, wyeksponowaną kolorowym rantem (czerwonym, niebieskim lub szarym). Podkreśla on kształt i ciągłość linii siedziska i oparcia.

Jak podkreśla Renault, nowe Twingo jest jedynym samochodem miejskim proponującym dwa multimedialne systemy: radio R & G0, wykorzystujące smartfon, oraz R-Link Evolution, oferującym dostęp do mobilnych technologii.

Silnik umieszczony z tyłu
Wybór architektury pojazdu z silnikiem umieszczonym z tyłu był bardzo korzystny dla nowego Twingo. Innowacyjne rozwiązanie zakładało zmieszczenie nowoczesnego silnika w niedużej przestrzeni. Wymagało to innowacyjnego podejścia i całkowitego przeprojektowania silnika: pochylenia bloku pod kątem 49 stopni w celu zmniejszenia jego wysokości i zachowania pojemnego bagażnika.

"Od dawna myśleliśmy o umieszczeniu silnika z tyłu. Pociąga to jednak za sobą konieczność zaprojektowania samochodu na nowo, wymaga więc pewnej śmiałości i dużej kreatywności od zespołu. Nowe Twingo jest wyjątkowo nowatorskie i wyróżnia się atutami, które mają zasadnicze znaczenie dla miejskiego samochodu: zwrotnością, doskonałą widocznością i przestronnym wnętrzem - wylicza Christian Steyer, główny inżynier ds. projektu nowego Twingo.

Twingo może być napędzane jednym z dwóch silników trzycylindrowych najnowszej generacji:
- SCe 70, opracowanym na bazie jednostki z gamy TCe. Ten wolnossący silnik rozwija moc 70 KM z pojemności 999 cm3 i wyróżnia się dużą elastycznością pracy podczas jazdy po mieście dzięki momentowi obrotowemu 91 Nm, dostępnemu już od 1000 obr./min. Omawiana jednostka będzie w zależności od kraju oferowana z systemem lub bez systemu Stop & Start;
- Energy TCe 90. Ten turbodoładowany silnik o pojemności 898 cm3 wykazuje dużą szybkość reakcji już na niskich obrotach i zapewnia sporą przyjemność jazdy dzięki mocy 90 KM i momentowi obrotowemu 135 Nm. Turbo, zaprojektowane specjalnie dla nowego Twingo, jest wyposażone w elektrycznie sterowany zawór Waste Gate, zapewniający lepszy stosunek osiągów do zużycia paliwa.

Silnik Energy TCe 90, oferowany z technologią Stop & Start, spełnia wymagania normy czystości Euro 6.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane