/  / Czym nas zaskoczy Jaguar XE?

Czym nas zaskoczy Jaguar XE?

null
© Jaguar
null

Na horyzoncie nowy konkurent dla Audi A4, Lexusa IS oraz Mercedesa Klasy C. Już we wrześniu poznamy model Jaguar XE, z którym brytyjska marka wiąże duże nadzieje na sukces.

Z premierą Jaguara XE brytyjska marka postanowiła nie czekać aż do rozpoczęcia jesiennego salonu motoryzacyjnego Paryż 2014, który rusza w pierwszych dniach października. Dlatego już 8 września zaplanowano w Londynie specjalny pokaz, którego główną atrakcją będzie nowy Jaguar.

Budując umiejętnie atmosferę oczekiwania na premierę tego samochodu, koncern ujawnił już kilka ciekawych informacji dotyczących konstrukcji oraz szykowanej gamy jednostek napędowych, które noszą wspólną nazwę Ingenium. Silniki te to czterocylindrowe konstrukcje benzynowe oraz wysokoprężne o wysokiej wydajności paliwowej, gdzie zastosowano turbosprężarki, centralny bezpośredni wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, zmienne czasy otwarcia zaworów oraz technologię start-stop.

Jaguar XE będzie pierwszym modelem seryjnym, w którym zastosowanie znalazła nowa architektura tylnonapędowa Jaguar Land Rover oparta na konstrukcji aluminiowej. Mówi Mike Cross, główny inżynier integralności pojazdu: "Jaguar zawsze był znany z poszukiwania idealnego balansu pomiędzy sportową charakterystyką a komfortem jazdy. XE stanowi kulminację naszych doświadczeń i lat prób w tym zakresie. Zawieszenie tylne Integral Link zapewnia wygodę podróży oraz zaskakującą świeżość i responsywność prowadzenia. Naszym celem w zakresie dynamiki prowadzenia jest wyraźne przeskoczenie naszych konkurentów".

Zawieszenie Integral Link jest w stanie znacząco poprawić prowadzenie względem standardowo stosowanych zawieszeń w tym segmencie. Zawieszenie dostarcza niezwykłą sztywność poprzeczną i wzdłużną, dzięki czemu prowadzenie jest dynamiczne, a zarazem poziom komfortu może być niezwykle wysoki.

Wiele z komponentów zawieszenia Integral Link było kutych oraz odlewanych z aluminium dla zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości i lekkości.

Z kolei zawieszenie przednie nowego Jaguara skonstruowane jest na bazie tego zastosowanego we flagowym modelu F-Type. To według producenta gwarantuje precyzyjne oraz dynamiczne prowadzenie pojazdu w każdej sytuacji drogowej.

Jaguar XE jako pierwszy model marki zostanie wyposażony w nowy elektryczny układ wspomagania. Najnowsze algorytmy zapewniają większe możliwości dopasowania układu kierowniczego niż rozwiązania hydrauliczne. Jakość prowadzenia jest wyższa, a wyczucie większe. Inną korzyścią takiego rozwiązania jest możliwość bezproblemowego manewrowania przy małych prędkościach oraz lepsza współpraca układu kierowniczego z systemami takim jak Jaguar Drive Control czy EPAS.

Z innych nowinek warto wspomnieć, że w nowym Jaguarze pojawi się też system All Surface Progress Control (ASPC). Układ może kontrolować przyśpieszanie kół znacznie delikatniej i precyzyjniej niż jest to w stanie wykonać kierowca. System zachowuje się podobnie jak tempomat przy niskich prędkościach, zapewniając optymalną trakcję nawet na wyjątkowo śliskich powierzchniach.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane