/  / Czy zimą jesteśmy skazani na felgi stalowe?

Czy zimą jesteśmy skazani na felgi stalowe?

Allegro.pl|
null
© AEZ
null

Wielu kierowców sądzi, że zimą należy stosować wyłącznie felgi stalowe. Istnieje bowiem powszechne przekonanie, że obręcze ze stopów lekkich są zbyt delikatne i nie oprą się działaniu mrozu i soli drogowej

Felgi są jednym z najmodniejszych i zarazem najlepiej wyglądających dodatków samochodowych. Nie tylko poprawiają wygląd naszego pojazdu. Zmniejszają również masę nieresorowaną pojazdu.

- Masa nieresorowana to ta część masy pojazdu, która znajduje się pomiędzy jezdnią a zawieszeniem. Im jest ona mniejsza, tym większy jest komfort jazdy i lepsze prowadzenie samochodu. Podczas procesu projektowania danego modelu dąży się do minimalizacji mas nieresorowanych - wyjaśnia Robert Krotoski, manager kategorii "Motoryzacja" w serwisie Allegro.pl.

Warto dodać, że felgi aluminiowe dzięki swojej budowie i zastosowanym materiałom skuteczniej niż felgi stalowe wpływają na chłodzenie tarcz i klocków hamulcowych.

Fakty i mity o felgach aluminiowych
- Wielu kierowców sądzi, że w zimie należy stosować felgi stalowe. To oczywiście jeden z mitów, które od lat funkcjonują wśród użytkowników samochodów. Prawda jest taka, że felgi aluminiowe są bardziej wytrzymałe od ich stalowych odpowiedników. "Stalówka" w przypadku uderzenia w dziurę lub krawężnik jest bardziej podatna na uszkodzenia lub odkształcenia niż obręcz aluminiowa.

Felgi stalowe są o wiele bardziej narażone na działanie korozji. Felgi aluminiowe potrafią natomiast bez problemów oprzeć się działaniu mrozu, żwiru i soli rozsypywanej w zimie. Proces ich malowania przebiega w trzech etapach. Pierwsza warstwa to podkład, który nakładany jest proszkowo. Dzięki temu ich powierzchnia jest idealnie zabezpieczona przed korozją, uszkodzeniami mechanicznymi i czynnikami chemicznymi. Następnie nakładany jest tak zwany lakier właściwy nadający feldze kolor. Na koniec całość pokrywana jest lakierem bezbarwnym pełniącym funkcję ochronną.

Felgi aluminiowe nie ustępują więc stalowym pod względem wytrzymałości, a w niektórych przypadkach ich trwałość jest znacznie wyższa. Nie oznacza to jednak, że nie są narażone na działanie czynników zewnętrznych.

- Z najczęstszymi przypadkami uszkodzeń felg mamy do czynienia w mieście, gdzie kierowcy zmuszeni są często do pokonywania wysokich krawężników. Mocne uderzenie w ostry brzeg tej betonowej konstrukcji lub otarcie bokiem podczas parkowania może spowodować odkształcenie lub zadrapanie felgi - wyjaśnia Robert Krotoski, manager kategorii "Motoryzacja" w serwisie Allegro.pl - Koszt prostowania obręczy stalowych to wydatek minimum 50 zł. Ostateczna wartość usługi zależy od zakresu prac i renomy wybranego przez kierowcę zakładu.


Jak dbać o felgi aluminiowe?
- Aby felgi aluminiowe służyły nam jak najdłużej należy o nie odpowiednio zadbać. Nie ignorujmy nawet najdrobniejszych odprysków lub rys. Ubytki lakieru należy bezzwłocznie  uzupełniać i zabezpieczać to miejsce przed dalszymi zniszczeniami, które mogą się pojawić jeżeli odpowiednio nie zareagujemy - radzi Robert Krotoski - Jeżeli na naszej feldze zauważymy lekkie zabrudzenia lub odbarwienia to warto zaopatrzyć się w środek chemiczny, który je usunie w sposób skuteczny i dodatkowo zabezpieczy przed korozją.  

Przy wyborze felg warto zwrócić uwagę na gwarancję producenta. Unikajmy zatem produktów o wątpliwym pochodzeniu. Warto pamiętać, że obręcze uznanych marek gwarantują trwałość konstrukcji w każdych warunkach, także tych zimowych.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane