/  / Coupe Klasy C

NOWOŚĆ | Coupe Klasy C

null
© Mercedes
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Mercedes Klasy C aktualnej generacji doczekał się wersji coupe. To z pewnością będzie nowy, groźny konkurent dla takich modeli jak Audi A5 czy BMW Serii 4. Premiera rynkowa – grudzień 2015.

Przy projektowaniu linii nadwoziowa nowej Klasy C Coupe chciano stworzyć auto atrakcyjne dla oka, o dynamicznej, sportowej stylistyce. Podobnie jak sedan, tak i coupe ma w sobie coś z Klasy S – co szczególnie dobrze widać po wyglądzie tylnej części karoserii. Sportowy charakter modelu podkreślają takie elementy jak np. o 60 mm dłuższa niż w poprzedniku maska silnika, pozbawione ram okna w drzwiach, jak również zawieszenie znajdujące się o 15 mm bliżej ziemi.

Nowa Klasa C Coupe ma o 80 mm dłuższy rozstaw osi od poprzedniczki, jest przy tym o 95 mm dłuższa i o 40 mm szersza. Wzrost wymiarów przede wszystkim przekłada się na większą przestronność w pierwszym rzędzie foteli. Więcej miejsca na wysokości ramion, bioder i nad głowami wygospodarowano zarówno z przodu, jak i z tyłu samochodu.

Komu zawieszenie pneumatyczne?
Standardowo coupe producenta ze Stuttgartu jest oferowane z zawieszeniem stalowym z aktywnym systemem tłumienia. Jako opcja występuje natomiast zawieszenie pneumatyczne Airmatic z funkcją samopoziomowania. Elektronicznie sterowana regulacja siły tłumienia zapewnia wysoki komfort resorowania, a jednocześnie pozwala wybrać jeden z kilku trybów pracy: sportowy, komfortowy lub zorientowany na obniżenie zużycia paliwa.



W tym celu kierowca musi tylko sięgnąć do przełącznika wyboru profilu jazdy Dynamic Select i wybrać jedno z ustawień: Eco, Comfort, Sport, Sport+ lub Individual (ten ostatni służy do personalizacji ustawień pojazdu).

Gama silnikowa
W gamie Klasy C Coupe początkowo dostępne będą do wyboru cztery wersje benzynowe i dwie wysokoprężne. Bazowa odmiana C 180 z jednostką o pojemności 1,6 litra rozwija moc 156 KM, a mocniejsze – zasilane silnikiem 2-litrowym – odpowiednio: 184 KM (C 200), 211 KM (C 250) oraz 245 KM (C 300). Na klientów czeka też diesel 2.1 o mocy maksymalnie 170 lub 204 koni mechanicznych.

Według oficjalnych danych producenta, średnie zużycie paliwa w porównaniu z poprzednikiem spadło nawet o 27%.

Nowy Mercedes Klasy C Coupe zaprezentuje się szerokiej publiczności na jesiennym salonie motoryzacyjnym IAA Frankfurt 2015. Na rynek trafi natomiast w grudniu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane