/  / Corvette Stingray kabriolet debiutuje w Genewie

Corvette Stingray kabriolet debiutuje w Genewie

Chevrolet|
null
© Chevrolet
nullnullnull

Podczas salonu w Genewie Chevrolet prezentuje publiczności model Corvette Stingray 2014 w wersji kabriolet. Szacunkowe dane dotyczące mocy silnika pracującego pod maską auta to: 450 KM oraz 610 Nm.

"Kabriolet stanowi nieodłączną część dziedzictwa modelu Corvette od samego początku, czyli od roku 1953 - podkreśla Ed Welburn, wiceprezes GM ds. globalnego designu. "W przypadku nowej Corvette Stingray odmiany coupe i kabriolet opracowaliśmy jednocześnie. W rezultacie model z otwieranym dachem oferuje bezkompromisowe osiągi i technologie, a także odznacza się wyrafinowaną stylistyką".

Chevrolet Corvette Stingray w wersji coupe i kabriolet pojawi się w sprzedaży na wybranych rynkach pod koniec bieżącego roku. Egzemplarze przeznaczone do sprzedaży poza Stanami Zjednoczonymi różnią się wyłącznie elementami wyposażenia wymaganymi na poszczególnych rynkach jak na przykład oświetleniem, spryskiwaczami reflektorów i zewnętrznymi lusterkami.

"Salon samochodowy w Genewie to doskonałe miejsce dla globalnej premiery nowego modelu Stingray w wersji kabriolet, ponieważ Corvette to światowy ambasador marki Chevrolet - mówi Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet and Cadillac Europe. "Samochód jest rozpoznawany i podziwiany na całym świecie, a nawet może się poszczycić statusem ikony w krajach, w których nigdy nie był oficjalnie oferowany".

Wszystkie technologie zastosowane w wersji coupe oraz osiągi prezentowane przez tę odmianę dotyczą również modelu kabriolet. Jedyne zmiany strukturalne wprowadzono, aby umożliwić zastosowanie składanego dachu oraz w punktach mocowania pasów bezpieczeństwa.

Podstawę konstrukcji Chevroleta Corvette Stingray stanowi nowa aluminiowa struktura ramowa, która jest o 57% sztywniejsza i 45 kg lżejsza od stalowej ramy stosowanej w poprzedniej wersji.

Wszystkie wersje zostały wyposażone w nowoopracowany silnik V8 LT1 o pojemności 6,2 litra i szacowanej mocy 450 KM. W wersji kabriolet nie trzeba było stosować żadnych dodatkowych wzmocnień strukturalnych, dlatego obie odmiany mają prawie identyczny stosunek mocy do masy.

W jednostce LT1 zastosowano wiele zaawansowanych technologii jak bezpośredni wtrysk paliwa, funkcja aktywnego zarządzania paliwem AFM (Active Fuel Management), układ zmiennych faz rozrządu czy zaawansowany układ spalania, który zapewnia odpowiedni kompromis pomiędzy osiągami, a zużyciem paliwa.

Szacuje się, że nowy Chevrolet Corvette Stingray będzie w czasie jazdy zużywał mniej paliwa od modelu poprzedniej generacji.

Kabriolet amerykańskiego producenta został wyposażony w nowy, sterowany elektrycznie dach, który może zostać opuszczony zdalnie z wykorzystaniem pilota. Dach można również otworzyć lub zamknąć podczas jazdy z prędkością do 50 km/h.

Gruby, trójwarstwowy dach płócienny został wyposażony w dodatkową warstwę wygłuszającą oraz szklaną tylną szybę, co pozwala zachować odpowiednie warunki akustyczne w kabinie pasażerskiej.

Po opuszczeniu dachu uwydatnia się natomiast charakterystyczna linia boczna modelu Corvette Stingray. Za oparciami siedzeń umieszczono dwa czarne panele, które dodatkowo podkreślają linię pokrywy dachu.

Typowy dla modelu Corvette Stingray motyw „wodospadu” ma swój początek w zagłębieniu pomiędzy dwoma przetłoczeniami, wprowadzając jednocześnie kolor nadwozia do wnętrza pojazdu.

Najważniejsze cechy konstrukcji Chevroleta Corvette Stingray wersji coupe i kabriolet to:
- w wyprofilowanym nadwoziu umieszczono zaawansowane reflektory ksenonowe typu HID oraz oświetlenie wykorzystujące diody LED, a aerodynamiczna konstrukcja nadwozia pozwala na osiągnięcie niskiego współczynnika oporu powietrza, co zapewnia wyższą wydajność, natomiast dodatkowe elementy nadwozia poprawiają stabilność podczas jazdy po torze;
- wnętrze stworzone z wykorzystaniem włókna węglowego, aluminium oraz wykańczanych ręcznie elementów skórzanych, dwa 8-calowe ekrany (kierowcy i systemu multimedialnego) z możliwością konfiguracji dwa nowe rodzaje foteli do wyboru – w każdym przypadku zastosowano lekką ramę wykonaną z magnezu, która zapewnia doskonałe wsparcie;
- zaawansowane technologie wspomagające kierowcę, w tym selektor trybu jazdy (Drive Mode Selector), oferujący pięć pozycji pracy, który dostosowuje dwanaście różnych ustawień pojazdu do indywidualnych preferencji kierowcy, a także nowa siedmiobiegowa przekładnia manualna z systemem Active Rev Matching, który przewiduje moment, w którym kierowca zmienia bieg i odpowiednio dostosowuje prędkość obrotową silnika, aby za każdym razem zapewnić doskonałą zmianę przełożeń;
- lekkie materiały, jak maska silnika (w coupe i kabriolecie) i zdejmowany panel dachowy (tylko w coupe) wykonane z włókna węglowego, kompozytowe błotniki, drzwi i tylne panele nadwozia, nanowęglowe kompozytowe panele podwozia oraz nowa rama aluminiowa przyczyniają się do przesunięcia środka ciężkości w kierunku tylnej części nadwozia, czego efektem jest optymalny rozkład mas w stosunku 50/50 oraz doskonały stosunek mocy do masy;
- pakiet Z51 Performance Package do jazdy po torze obejmuje: elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, systemem smarowania z suchą miską olejową oraz zintegrowany system chłodzenia hamulców, dyferencjału i skrzyni biegów. W wersji coupe dostępne są dodatkowo takie elementy, jak tylne wloty powietrza systemu chłodzenia mechanizmu różnicowego oraz przekładni, a także unikatowy pakiet aero, który poprawia stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane