/  / Co kupić żeby stracić jak najmniej

Co kupić żeby stracić jak najmniej

Auto Świat (nr 45; 2013/11/04)|
null
© Nissan
null

Niejeden kierowca w Polsce w momencie kupna nowego samochodu w salonie zadaje sobie pytanie, ile wart będzie jego pojazd po kilku latach eksploatacji i za ile będzie można ewentualnie sprzedać ten egzemplarz, jeśli na horyzoncie pojawi się jakaś ciekawa propozycja.

W aktualnym wydaniu tygodnika Auto Świat zamieszczono ciekawe zestawienie prawie 200 modeli osobowych, które sklasyfikowano w dziewięciu różnych segmentach rynkowych pod względem tego, jak wiele tracą na wartości początkowej od momentu opuszczenia salonu dealerskiego po 3- oraz 6-letnim okresie eksploatacji.

Materiał powstał dzięki pomocy firmy EurotaxGlass's, która zajmuje się wyceną samochodów na rynku wtórnym.


W kategorii samochodów kompaktowych teoretycznie najmniejszą utratą wartości wyróżniają się następujące modele:

GRUPA WIEKOWA 0-3 LAT
- Mitsubishi Lancer VIII (-36%)
- Peugeot 308/Toyota Auris (-39%)
- Kia cee'd (-41%)
GRUPA WIEKOWA 0-6 LAT
- Chevrolet Lacetti (-52%)
- Honda Civic VIII (-53%)
- Mitsubishi Lancer VII (-56%)

W kategorii małych/średnich aut SUV teoretycznie najmniejszą utratą wartości wyróżniają się następujące modele:
GRUPA WIEKOWA 0-3 LAT
- Kia Sportage (-36%)
- Toyota RAV4 III/Volkswagen Tiguan (-37%)
- Nissan Qashqai/Skoda Yeti (-40%)
GRUPA WIEKOWA 0-6 LAT
- BMW X3 (-50%)
- Nissan Qashqai (-53%)
- Volkswagen Tiguan (-54%)

Obszerny artykuł na ten temat wraz z komentarzem i dodatkowymi informacjami znaleźć można w aktualnym wydaniu tygodnika Auto Świat (2013/11/04).
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane