/  / Citigo liderem segmentu "maluchów" w Polsce

Citigo liderem segmentu "maluchów" w Polsce

SKODA|
null
© Skoda
null

Mały samochód – wielkie liczby. W pierwszym pełnym roku obecności na rynku najtańszy model Skody zdominował swój segment, wyraźnie przyczyniając się do ogólnego sukcesu marki w Polsce.

Citigo to kolejny sukces Skody na polskim rynku. Mimo że segment aut miejskich był dotychczas dla czeskiej marki czymś nowym, jej pierwszy model tej wielkości został bardzo dobrze przyjęty na polskim rynku. Zaledwie osiem miesięcy obecności Citigo w salonach w roku 2012 wystarczyło, aby zajął on trzecie miejsce w rankingu sprzedaży samochodów w omawianym segmencie.

Już na początku roku 2013 wspomniany model objął pewne prowadzenie w statystykach rejestracji nowych samochodów: w styczniu udział najmniejszej Skody w swoim segmencie wyniósł blisko 28%. W kolejnych miesiącach "czeszka" utrzymywała swoją przewagę nad konkurentami, kończąc rok wynikiem łącznie 3 167 rejestracji. To ponad dwa razy więcej niż w roku 2012.
   
Citigo, podobnie jak pozostałe modele czeskiego producenta, wyróżnia się na tle rywali ponadprzeciętną pojemnością (komfortowe wnętrze i bagażnik o pojemności 251 l z możliwością powiększenia aż do 959 l), która jest efektywnie wykorzystywana przez charakterystyczne dla marki przemyślane rozwiązania.

W swoich poręcznych wymiarach model łączy modną stylistykę z miejską funkcjonalnością, priorytetowo traktując potrzeby właściciela: niskie koszty eksploatacji i bezpieczeństwo. Pod maską Citigo pracuje benzynowy silnik 1.0 MPI o mocy 60 lub 75 KM, odznaczający się zużyciem paliwa na poziomie zaledwie około 4,5 l/100 km (dane fabryczne).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane