/  / Ciężki test nowego Opla

Ciężki test nowego Opla

Opel|
null
© Opel
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Już za kilka dni w wybranych krajach Europy będzie można składać zamówienia na model Opel Adam Rocks. Data polskiej premiery oraz cena zostaną ogłoszone w drugiej połowie roku. W Niemczech auto startuje od 15 990 EUR.

Opel Adam Rocks w porównaniu ze "zwykłym" modelem wyróżnia się bardziej muskularną sylwetką nadwozia, a także oferuje standardowo brezentowy dach Swing Top oraz zwiększony o 15 mm prześwit. Inaczej zestrojono też amortyzatory i sprężyny, geometrię przedniego i tylnego zawieszenia, układ kierowniczy oraz elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy.

Ostateczny efekt wprowadzonych zmian musiał zostać zweryfikowany na torze doświadczalnym, oczywiście pod kierunkiem ekspertów. Inżynierowie firmy Opel poddają Adama Rocks ciężkim próbom w Centrum Testowym w Dudenhofen. Samochód musiał tam pokonać dystans około 40 000 km po "ścieżce tortur", torze górskim oraz torze wysokich prędkości. Jest to morderczy test odpowiadający przebiegowi 160 000 km w szczególnie trudnych warunkach po zwykłych drogach.

"Oficjalne" zdjęcia szpiegowskie nowej Corsy

W ciągu 24 tygodni pojazdy badane w Centrum Testowym firmy Opel poddawane są obciążeniom odpowiadającym całemu okresowi eksploatacji w normalnych warunkach drogowych.

Na przykład na ścieżce tortur sprawdzana jest trwałość nowego miejskiego Opla. Określany tą nazwą odcinek doświadczalny to ponad 900 metrów nawierzchni z ubytkami, wybojami, pofałdowanym asfaltem, kocimi łbami i kostką brukową. Dla zawieszenia i podwozia jest to wyjątkowo wymagający test. Podczas normalnej eksploatacji prawdopodobnie nigdy nie będą narażone na takie warunki.

Nowo rozbudowany tor wysokich prędkości można by opatrzyć hasłem: "Lepsze może być tylko latanie". Dzięki pochyleniu pod kątem 40 stopni można na nim rozwinąć prędkość do 250 km/h bez przyspieszenia bocznego. Umożliwia to inżynierom Opla przetestowanie obliczonych teoretycznie wartości takich jak prędkość maksymalna i jednocześnie odprężenie się i zdjęcie choćby na chwilę rąk z kierownicy.

Adam Rocks zaliczył także test układu kierowniczego, układu przeniesienia napędu i hamulców podczas jazdy po torze górskim. Ten falisty, zbudowany przez człowieka tor symulujący trasy alpejskie, składa się z pokrytych różną nawierzchnią odcinków, prowadzących pod górę i z góry, z nachyleniem od 8 do 30%, oraz serpentyn z bardzo ciasnymi zakrętami.

Pokonanie tego etapu dla nowego członka rodziny modeli Opla nie stanowiło żadnego problemu. Zwinna miejska i jednocześnie atletyczna sylwetka samochodu ujawniła swoje zalety zwłaszcza w trakcie pokonywania zakrętów.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane