/  / C4 Cactus ma już roczek

C4 Cactus ma już roczek

Citroen C4 Cactus 2014
© IBRM Samar
Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014Citroen C4 Cactus 2014

Jeden z najbardziej oryginalnych modeli w ostatnim czasie – czyli Citroen C4 Cactus – jest już na rynku okrągły rok. Auto skusiło dotąd ponad 70 000 klientów.

O tym modelu w prasie motoryzacyjnej mówiło się jeszcze na długo przed ogłoszeniem polskich cen. Nietuzinkowy, awangardowy, wyróżniający się z tłumu – to tylko niektóre z określeń, jakimi dziennikarze opisują wygląd C4 Cactusa.

Mimo "czwórki" występującej w nazwie modelu, Citroen C4 Cactus nie jest samochodem kompaktowym. Bazą do jego stworzenia jest zmodernizowana płyta podłogowa, jaką francuski koncern opracował dla samochodów miejskich. Czym jest więc Cactus? Najłatwiej można go przyporządkować jako przedstawiciela crossoverów, które powstały na bazie wyrośniętych modeli na pograniczu segmentu B/C.

Cactus swoim nadwoziem sprawia wrażenie samochodu masywnego. Jego pozbawiony ostrych krawędzi, nieco surowy przód z charakterystycznym układem lamp przykuwa na ulicy ciekawskie spojrzenia pieszych oraz innych kierowców. Ważnym elementem składającym się na styl Citroena są specjalne nakładki – Airbumps – umieszczone na zderzakach oraz po bokach karoserii. Przypominają one nieco folię bąbelkową. Ich zadaniem jest ochrona karoserii przed drobnymi otarciami na parkingu czy w garażu. Co ciekawe, maty Airbumps dostępne są w czterech różnych kolorach do wyboru.

Nowoczesny minimalizm
Podczas prac nad modelem Citroen C4 Cactus chciano stworzyć samochód, który z jednej strony będzie na miarę oczekiwań klientów przyzwyczajonych do nowoczesnych, zaawansowanych rozwiązań, ale z drugiej strony zachowa w sobie dużo prostoty, funkcjonalność oraz łatwość obsługi. W kabinie pasażerskiej postanowiono zrezygnować z tych elementów, które są zbędne i ograniczają komfort, a wybrano te, które są praktyczne i tworzą bardziej przyjazną atmosferę.

Weźmy na przykład kokpit. Sprawia on wrażenie nowoczesnego i na czasie, ale jednocześnie jest prosty w obsłudze i ozdobiony ciekawymi detalami (np. charakterystyczne uchwyty przypominające te znane z walizek). W środku praktycznie zrezygnowano z przycisków i przełączników. Zamiast nich większość funkcji sterowana jest za pomocą 7-calowego ekranu dotykowego, który stanowi element wyposażenia dla każdej wersji w gamie.

Minimalizm Cactusa podkreślają też m.in. takie rozwiązania jak dostępność w gamie 3-cylindrowych jednostek napędowych, kierownica regulowana tylko na wysokość czy szyby w tylnych drzwiach, które można uchylać, ale opuszczać – już nie.

Do dziś Cactus znalazł ponad 70 000 nabywców. Z powyższego na rynek francuski przypada około 22 000 egzemplarzy, a w Polsce – ponad 700. Auto ma na koncie takie sukcesy jak m.in. drugie miejsce w europejskim konkursie Car of the Year 2015, jak również zwycięstwo w kategorii "design" plebiscytu World Car of the Year.

Na polskim rynku Citroen C4 Cactus kosztuje w najtańszej wersji niecałe 50 000 złotych (PATRZ TUTAJ).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane