/  / Boom na hybrydowe Toyoty

Boom na hybrydowe Toyoty

Toyota|
null
© Toyota
nullnullnullnullnull

Niskie koszty eksploatacji są od lat jedną z niezaprzeczalnych zalet samochodów hybrydowych Toyoty, co doceniają zarówno klienci indywidualni, jak i firmy obsługujące duże floty pojazdów, dokładnie analizujące koszty przed zakupem.

Niektóre elementy hybryd zużywają się wolniej, np. hamulce, silnik spalinowy. Każde hamowanie hybrydą wykorzystuje bowiem generator, a dopiero na końcu tego procesu włączają się klasyczne hamulce. W efekcie klocki i tarcze hamulcowe wymieniamy znacznie rzadziej (100 000 km przebiegu to jedna wymiana tarcz i dwie wymiany klocków – odpowiednio 2 i 3 w konwencjonalnym aucie).

Czy zakup hybrydy się opłaca?
Największą zaletą hybrydy jest z całą pewnością zachowanie w korku. Dzięki automatycznej przekładni nie musimy się oczywiście szarpać z dźwignią zmiany biegów i pedałem sprzęgła, ale nie to jest najlepsze. Gdy stoimy, nie pracuje żaden silnik. Nie zanieczyszczamy środowiska, nie hałasujemy i — co ważniejsze — nie zużywamy paliwa. Kiedy sznur samochodów przetoczy się o kilkanaście metrów, właściciele hybryd nie muszą martwić się o spalanie, które przy ruszaniu w autach ze zwykłym napędem jest olbrzymie. Jedziemy wygodnie, przetaczając się bezgłośnie po delikatnym wciśnięciu pedału przyśpieszenia. I za darmo, bo na zgromadzonej w akumulatorach energii elektrycznej. Za przyjazne otoczeniu zachowanie nie tylko oszczędzamy paliwo zgromadzone w baku, jak to się dzieje w autach spalinowych, ale odzyskujemy energię, która wyparowałaby w atmosferę, a dzięki której zyskujemy możliwość przejechania przez centrum miasta.

Reasumując, najwyższa efektywność napędu hybrydowego Toyoty, wynika z:
•    systemu odzyskiwania energii z hamowania, dzięki któremu zużycie klocków hamulcowych jest wyraźnie niższe niż w przypadku konwencjonalnego napędu (wymiana eksploatacyjna klocków co ok. 100 tys. km.),
•    ogumienia, zużywającego się wolniej niż w przypadku innych samochodów,
•    układu wydechowego o trwałości o 5 lat dłuższej niż w przypadku konwencjonalnych napędów,
•    trwałości świateł LED na poziomie 20 lat,
•    braku tradycyjnego alternatora, rozrusznika, sprzęgła czy wielu pasków napędowych znanych z napędów konwencjonalnych
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane