/  / BMW X1 – Bardziej jak SUV

NOWOŚĆ | BMW X1 – Bardziej jak SUV

null
© BMW
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

BMW X1 nowej generacji wygląda teraz bardziej jak reprezentant segmentu kompaktowych SUV-ów niż jak kombi a'la crossover. Taka zmiana powinna jeszcze bardziej przypaść klientom do gustu.

BMW X1 – z wynikiem ponad 730 000 sprzedanych egzemplarzy – okazało się rynkowym sukcesem. Bawarczycy mają jednak apetyt na więcej, a najlepszym sposobem na udoskonalenie produktu jest baczne wsłuchanie się w opinie klientów. Ci zaś życzyliby sobie samochodu, który stylistyką oraz proporcjami nadwozia bardziej nawiązuje do pojazdów typu SUV.

Niemiecka marka postanowiła pójść tą drogą. Tak powstało nowe BMW X1, które mierzy teraz 4439 mm długości, 1821 mm szerokości oraz 1598 mm wysokości.

W porównaniu z poprzednikiem "bawarczyk" najbardziej rozrósł się w górę – o 53 mm – co według producenta pozwoliło wygospodarować znacznie więcej miejsca w kabinie pasażerskiej.

W nowym X1 siedzi się również wyżej niż dotychczas – o 37 mm na przednich fotelach i o 66 mm z tyłu. Jednocześnie pojemność bagażnika wzrosła o 85 litrów – do 505 l (maksymalnie można uzyskać 1550 litrów).

Użytkownikom powinny spodobać się takie rozwiązania podnoszące funkcjonalność jak tylna kanapa dzielona w proporcji 40:20:40, którą opcjonalnie można przesuwać w zakresie 13 cm i o zmiennym kącie nachylenia oparcia, jak również automatycznie unoszona i zamykana klapa bagażnika oraz bezkluczykowy dostęp do środka.



Nowa platforma
Podobnie jak np. "dwójka" Active Tourer, tak i nowe BMW X1 opiera się na platformie UKL2. Oznacza to, że w podstawowej wersji X1 oferuje napęd przekazywany na przednią oś, a nie jak dotychczas – na tył. W każdej wersji modelowej silnik umieszczony jest z przodu, poprzecznie.

Dla nowego BMW X1 udoskonalono napęd na cztery koła xDrive. System rozdziela napęd błyskawicznie pomiędzy przednią i tylną oś w zależności od aktualnych warunków drogowych. Dzięki integracji z systemem dynamicznej kontroli stabilności DSC, xDrive jest w stanie przeciwdziałać z wyprzedzeniem każdej skłonności samochodu do pod- lub nadsterowności, przenosząc natychmiast moment obrotowy do tego koła, które wykorzysta go najefektywniej.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane