/  / BMW Serii 3 GT – Bardziej high-tech

BMW Serii 3 GT – Bardziej high-tech

null
© BMW
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

BMW Serii 3 Gran Turismo okazało się ważnym wzmocnieniem w gamie Bawarczyków. Trzy lata po rynkowej premierze wspomniany model przeszedł face-lifting.

Stylistycznie nowe BMW Serii 3 GT różni się od poprzednika dosłownie detalami. Takimi jak np. przeprojektowany pas tylny czy końcówki rur wydechowych o większej średnicy. Co ciekawe, samochód w zmodernizowanej wersji najłatwiej jest rozpoznać, gdy na dworze zapadnie zmrok. Wtedy bowiem w pełnej krasie prezentują się nowe reflektory diodowe świateł mijania i drogowych oraz diodowe światła przeciwmgielne oferowane w standardzie – podobnie jak nowe lampy LED umieszczone z tyłu.

Lepsza łączność ze światem
W kabinie pasażerskiej znajdziemy natomiast więcej elementów dekoracyjnych z chromu i nowe drewna ozdobne. W BMW Serii 3 GT – po raz pierwszy w klasie średniej – montowana jest najnowsza wersja systemu nawigacyjnego BMW Professional. Menu z podstawowymi punktami w postaci kafelków ma bardziej intuicyjną obsługę.

Integrację telefonów komórkowych uproszczono, zaś indukcyjna niecka umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfonów i łączność z zewnętrzną anteną pojazdu. Wyposażenie obejmuje ponadto funkcję WLAN Hotspot, umożliwiającą łączność z internetem nawet ośmiu urządzeniom mobilnym, oraz drugie gniazdo USB w konsoli środkowej. Oba wejścia (2 A) przystosowano również do ładowania większych urządzeń, np. tabletów.

Zmiany w gamie silnikowej
Oferta dostępnych dla BMW Serii 3 GT jednostek napędowych obejmować będzie docelowo trzy benzynowce o mocy od 184 do 326 koni, natomiast po stronie diesli znajdziemy pięć silników, które zapewniają od 150 do maksymalnie 313 KM.

Podstawowa wersja benzynowa 320i – podobnie jak u poprzednika – generuje wprawdzie moc rzędu 184 koni, ale według zapewnień producenta zapewnia jednocześnie niższe średnie zużycie paliwa na poziomie od około 6,1 l/100 km (mniej o 0,5 litra). Z kolei 252-konna odmiana 330i zajęła w gamie miejsce modelu 328i, dorzucając takie walory jak lekki wzrost mocy (+7 KM) i mniejsze spalanie (w wersji z "automatem" wynosi ono od 5,9 l/100 km).

Po stronie diesli mamy natomiast nowość przede wszystkim w postaci 4-cylindrowego diesla 325d z dwoma turbosprężarkami. Jednostka generuje moc na poziomie do 224 koni i współpracuje standardowo ze skrzynią Steptronic. Średnie zużycie paliwa zaczyna się według deklaracji producenta od około 4,7 l/100 km.

Dla porównania, poprzednik mógł rozwinąć "tylko" 218 KM i spalał w cyklu mieszanym średnio od około 5,1 litra.

Producent z Bawarii podkreśla, że nowa Seria 3 GT zaserwuje klientom do wyboru łącznie aż 18 wariantów z różnymi silnikami, skrzyniami biegów i układami napędu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane