/  / BMW Serii 3 – Czas na lifting

BMW Serii 3 – Czas na lifting

null
© BMW
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Bestseller Bawarczyków doczekał się zmian. Trudno się dziwić – na rynku jest przecież zupełnie nowa Klasa C, niedługo premiera Audi A4, a i Jaguar XE zapowiada się na groźnego rywala. Dlatego BMW Serii 3 nie może spocząć na laurach.

W porównaniu z poprzednikiem zmiany w samym wyglądzie nadwozia ograniczają się do kilku drobnych modyfikacji. Dlatego zawiedzeni mogą czuć się ci, którzy w przypadku "trójki" spodziewali się restylizacji w takim zakresie, jaki Bawarczycy zafundowali w ostatnim czasie np. kompaktowemu BMW Serii 1. Choć z drugiej strony w odniesieniu do Serii 3 można też akurat zacytować stwierdzenie często stosowane w sporcie: a mianowicie jaki jest sens zmieniać zwycięską drużynę?

Trzy cylindry w benzynie
Dużo ciekawego dzieje się natomiast pod maską nowej "trójki". Najważniejsza naszym zdaniem zmiana to wprowadzenie benzynowej jednostki 3-cylindrowej. Wspomniany motor 1.5 z turbodoładowaniem – noszący oznaczenie jako 318i – rozwija według danych fabrycznych moc maksymalnie 136 koni, czyli tyle samo co poprzednik (wersja 316i), jednak średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym spadło z 5,8 l/100 km do około 5 litrów.

Omawiany trzycylindrowiec będzie dostępny jako bazowa jednostka napędowa zarówno dla Serii 3 w wersji nadwoziowej sedan, jak i kombi (Touring).

Z jednej strony benzynowej palety silnikowej mamy więc wspomnianą wersję 318i, natomiast z drugiej – sześciocylindrowe BMW 340i, z którego kierowca może wycisnąć moc maksymalnie 326 koni. To następca dla wersji 335i, od której jest mocniejszy o 20 KM.


7 diesli do wyboru oraz hybryda z wtyczką
Jednocześnie koncern z Bawarii zmodernizował gamę silników dieslowskich, które spełniają teraz normy emisji Euro 6. "Mistrzem wydajności" jest wersja 320d EfficientDynamics Edition, która przy mocy 163 koni legitymuje się średnim zużyciem paliwa zaczynającym się od około 3,8 l/100 km.

Za wyjątkiem wersji 318i oraz 316d wszystkie pozostałe odmiany silnikowe Serii 3 można zamówić również w wersji z napędem xDrive.

Ciekawostka to fakt, że w roku przyszłym w gamie "trójki" doczekamy się wersji hybrydowej typu Plug-In (330e). W aucie o mocy systemowej 252 koni oraz maksymalnie 420 Nm momentu obrotowego zastosowano kombinację czterocylindrowego motoru benzynowego oraz jednostki elektrycznej. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym – podobno od 2,1 l/100 km.

W łączności ze światem
Jednocześnie w BMW Serii 3 udoskonalono układ jezdny. Producent z Bawarii zapowiada, że samochód będzie wyróżniał się jeszcze bardziej dynamicznym zachowaniem na drodze, jednak nie za cenę niższego komfortu podróżowania. Do tego dochodzą lekkie zmiany w wyglądzie deski rozdzielczej oraz w ofercie pokładowych systemów informacyjno-rozrywkowych i technologii ułatwiających pracę kierowcy.

Topowy system nawigacyjny Professional działa teraz zdecydowanie szybciej, a dodatkowo przez okres trzech lat automatyczna aktualizacja map odbywa się za darmo. W zależności od wybranej wersji nowe BMW Serii 3 można zintegrować z szybkim połączeniem internetowym w oparciu o technologię LTE.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane