/  / BMW Concept M4 Coupe

BMW Concept M4 Coupe

BMW|
null
© BMW
nullnullnullnullnull

W trakcie legendarnego corocznego weekendu samochodowego w Pebble Beach w Kalifornii zaprezentowano w otoczeniu aktualnych oraz historycznych modeli aut BMW obiecujący projekt BMW Concept M4 Coupe.

BMW Concept M4 Coupe został pokryty opracowanym specjalnie dla niego lakierem w kolorze Aurum Dust (złocisty pył). Kontynuuje on wymowę konstrukcji BMW serii M: silny charakter, emocje oraz nadzwyczajna dynamika. Pod każdym względem jest to wcielenie zwinności, dynamiki i najwyższych osiągów.

Duże wloty powietrza z przodu auta, boki o wymownie zwinnej konstrukcji oraz sportowy, obniżony tył w jasny sposób wskazują na dynamikę i potencjał pojazdu. Elementy z kompozytów karbonowych takie jak przedni dyfuzor, dach oraz tylny dyfuzor podkreślają lekką i zoptymalizowaną aż do najmniejszych detali koncepcję.

"W dziale BMW M konstrukcja jest przede wszystkim sposobem wyrażenia przeznaczenia. Każdy element konstrukcji jest ukształtowany przez stawiane mu wymagania techniczne warunkowane przez koncepcję wysokich osiągów BMW M. Dzięki tej wierności zastosowania, konstrukcja zapewnia przedsmak tego, co oferuje każdy z modeli: moc, precyzyjną kontrolę oraz doskonałe właściwości jezdne - niezapomniane wrażenia z jazdy na torze wyścigowym oraz na drogach publicznych - mówi Adrian van Hooydonk, kierownik działu projektowego koncernu BMW Group.

Ścięte powierzchnie, precyzyjnie ukształtowany profil oraz wyróżniająca się głębia kształtu tworzą potężnie wyrazisty przód nowego BMW Concept M4 Coupe. Klasyczna "twarz BMW" wraz z charakterystyczną podwójną nerką i nowoczesną interpretacją przednich reflektorów składającą się z dwóch okrągłych lamp wyposażonych w technologię LED zapewniają samochodowi wyróżniającą się tożsamość i sprawiają, że już na pierwszy rzut oka można poznać, że jest to auto z serii BMW M.

Pokrywa silnika z charakterystycznym wybrzuszeniem symbolizuje moc drzemiącą w skrywanym pod nią silniku. Ten dynamiczny element jest dodatkowo podkreślony przez charakterystyczny kształt. Kolejną uderzającą cechą przodu nowego BMW Concept M4 Coupe jest osłona chłodnicy BMW M z podwójnymi prętami: czarne pręty osłony przypominają charakterystyczną konstrukcję kół BMW M z podwójnymi szprychami, a emblemat M4 na nerkowej osłonie chłodnicy dodaje przodowi auta ekskluzywny akcent.

Masywny przedni zderzak z przednim, spojlerem z włókien węglowych błyskawicznie przyciąga wzrok. Trzy olbrzymie wloty powietrza dostarczają odpowiednią ilość powietrza chłodzącego do jednostki napędowej o wysokiej mocy. Jednocześnie interakcja powierzchni, profili i masywnych elementów pozwala prawdziwie wyrazić najwyższy potencjał tego pojazdu.

Pionowe wloty powietrza o ostro zarysowanych krawędziach, umieszczone po zewnętrznej stronie wlotów bocznych, zwane również kurtynami powietrznymi, są same w sobie wymowną częścią konstrukcji. Wraz z wylotami powietrza za przednimi kołami zapewniają one aerodynamiczne zamknięcie nadkoli, a w efekcie poprawiony opływ powietrza i zmniejszone zużycie paliwa.

Patrząc z boku auta widzimy kontynuację dynamicznego wrażenia stwarzanego przez przednią część samochodu. BMW Concept M4 Coupe charakteryzuje się opływową, płaską sylwetką oraz muskularną konstrukcją nadwozia. Do dynamicznego wyglądu przyczyniają się typowe proporcje samochodów BMW (długa maska, duży rozstaw osi, kabina przesunięta w tył oraz skrócony nawis przedni) widocznego nawet wtedy, gdy samochód stoi w miejscu.
 
Muskularne nadkola oraz wyrazista wymowa powierzchni już przy pierwszym spojrzeniu odkrywa najwyższe możliwości nowego BMW Concept M4 Coupe. Płynna linia dachu uwydatnia sportowy charakter auta połączony z nutą elegancji.

Innowacyjną konstrukcję BMW Concept M4 Coupe charakteryzuje również profilowany dach z kompozytów węglowych będący widocznym, zaawansowanym technologicznie elementem o obniżonej masie.

Dach z włókien węglowych zmniejsza masę i efektywnie obniża środek ciężkości, zapewniając jeszcze bardziej sportowe wrażenia z jazdy. Element ten w optymalny sposób łączy formę i funkcjonalność w typowym fasonie BMW M.

Linia dachu charakterystyczna dla nadwozia typu coupe prowadzi do muskularnie zaprojektowanego tyłu auta, które przejmuje profil dachu. Wkomponowana w pokrywę bagażnika krawędź tylnego spojlera zapewnia optymalny docisk tylnej osi.

Dzięki temu BMW Concept M4 Coupe charakteryzuje się nie tylko lepszym dociskiem kół do nawierzchni, ale również patrząc z boku zyskuje na objętości i długości, jednocześnie zachowując muskularną sylwetkę.

Poniżej znajdują się odważnie ukształtowane, wyraziste progi podkreślające sportową postawę auta na drodze.

Kolejnym rzucającym się w oczy detalem jest umieszczony z boku karoserii przeprojektowany skrzelowy wylot powietrza M. Ten charakterystyczny dla serii M element pełni zarówno funkcję sportową, jak i funkcjonalną. W Concept M4 Coupe wyloty skrzelowe M obejmują wyloty powietrza, które wraz z kurtynami powietrznymi umieszczonymi w przednim zderzaku zapewniają obieg powietrza wokół nadkoli i umożliwiają osiągnięcie lepszych parametrów opływu powietrza.

Zaprojektowane wyłącznie dla tego modelu dwubarwne koła 20" ze stopów lekkich cechujące się typową dla serii M konstrukcją z podwójnymi szprychami dopełniają obraz sportowej konstrukcji boków auta. Obręcze o polerowanych powierzchniach zewnętrznych z pięcioma filigranowymi podwójnymi szprychami kryją za sobą karbonowo-ceramiczne hamulce M.

Muskularny tył BMW Concept M4 Coupe jest wizualnym wskazaniem najwyższej mocy oferowanej przez auto. Cała tylna część cechuje się profilowaniem i szerokim wyglądem. Duże zaciemnione powierzchnie pod tylnym spojlerem sprawiają, że tył wygląda bardziej płasko i atletycznie.

Jednocześnie płaskie, przesunięte na zewnątrz tylne lampy, duży rozstaw tylnych kół i rozszerzające się ku dołowi nadkola podkreślają stabilną pozycję samochodu na drodze. Poziome linie akcentują szerokość auta i wizualnie jeszcze bardziej obniżają środek ciężkości.

W tylnej części BMW Concept M4 Coupe widoczne jest powtórzenie i kontynuacja cech projektowych przedniego zderzaka takich jak ścięte powierzchnie. Interakcja powierzchni i precyzyjnie zaprojektowanych linii wokół optycznych wlotów powietrza dodatkowo akcentuje dynamiczną budowę tylnej części auta.

Podwójne rury wydechowe są charakterystyczną cechą tylnej części samochodu serii M. Dwie pary rur wydechowych z włókien węglowych są otoczone przez odpowiednio wyprofilowany element tylnego zderzaka.

Tylny dyfuzor z włókna węglowego uzupełnia kompletny pakiet aerodynamiczny.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane