/  / BMW 428i Gran Coupe - Szybko i z gracją

PREZENTACJA | BMW 428i Gran Coupe - Szybko i z gracją

BMW 428i GranCoupe 2014
© IBRM Samar
BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014BMW 428i GranCoupe 2014

Nowoczesna technika, wysoka jakość wykonania, niezawodność, mocne silniki - to cechy, które od wielu lat są wizytówką BMW. Wszystkie te atrybuty skupiać ma w sobie Gran Coupe, trzeci model nowej rodziny BMW serii 4. Jak zapewnia producent, wersja Gran Coupe jest połączeniem funkcjonalności limuzyny oraz sylwetki dwudrzwiowego coupe. O sportowe doznania z jazdy zadbać ma nowa jednostka benzynowa wykonana w technologi TwinPower Turbo.

BMW serii 4 Gran Coupe zastąpiło w 2013 roku analogiczną wersję znanej i cenionej serii 3, której szósta generacja rok wcześniej trafiła do salonów. Podobnie jak wspomniana "trójka", auto reprezentuje segment D Premium. Zachowało też wyraźne podobieństwo do praktycznych wersji sedan i kombi, oferowanych jako przedstawiciele serii 3.

Mimo zmienionych nieco, łagodniejszych linii karoserii, sylwetka samochodu zachowała charakterystyczne dla modelu cechy. Pozostały otoczone chromowaną listwą „nerki” atrapy chłodnicy oraz zespolone wspólnym kloszem podwójne lampy reflektorów. Niezmieniony pozostał również kształt tylnych lamp, zwężających się w pionie, które ewoluują w kolejnych wcieleniach bawarskiego auta, zachowując jednak swoje rozpoznawalne cechy. Podobnie jak na zewnątrz, również we wnętrzu obeszło się bez rewolucji. Kształt deski rozdzielczej, który przez lata opierał się kolejnym modom i nowym trendom pozostał zasadniczo niezmieniony. Na swoim miejscu są konsola centralna z joystickiem do obsługi znajdującego się pod szybą kolorowego wyświetlacza wielofunkcyjnego, a przed oczami kierowcy - okrągłe tarcze zegarów.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

BMW 428i xDrive
Audi A4 Quattro
Cena bazowa wersji [PLN] 199 698
168 400

Długość [mm] 4638 4701
Szerokość [mm] 1825 1826
Wysokość [mm] 1389 1427
Rozstaw osi [mm] 2810 2808
Bagażnik min/max [litry] 480
480
Masa własna/DMC [kg] 1540/2060 1570/2120
Zawieszenie przód McPherson McPherson
Zawieszenie tył Aluminiowa oś dwuwahaczowa
wielowahaczowe
Rozmiar kół/opon 225/50 R17
225/55 R16
Hamulce przód/tył tarczowe wentylowane/tarczowe tarczowe wentylowane/tarczowe

W porównaniu do BMW Coupe serii 3 poprzedniej generacji, „czwórka” zyskała nieco w kwestii proporcji kojarzonych z typowymi autami Coupe. Jest dłuższa (4638 mm), szersza (1825 mm) i niższa (1377 mm). Mimo mniejszej wysokości nadwozia, może jednak zaoferować pasażerom przednich foteli więcej miejsca nad głową, podobnie jak w przypadku przestrzeni na wysokości łokci i bioder. Zmniejszył się również ciężar auta. Jest to zasługą zastosowania nowych, lżejszych materiałów, które jednocześnie zapewniają większą sztywność nadwozia.

Jednostki napędowe - Era Turbo
Cechą wspólną wszystkich jednostek jest rzędowy układ cylindrów i zastosowanie techniki BMW TwinPower Turbo. Wadą takiego rozwiązania jest brzmienie silnika, które nie jest już tak charakterystyczne, jak w poprzednich modelach BMW . Jednak nowoczesne silniki z mniejszej pojemności uzyskują większą moc, są od nich znacznie oszczędniejsze i spełniają normę czystości spalin EU6, co w dzisiejszych czasach ma szczególne znaczenie. Prezentowana wersja 428i wyposażona została w 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki silnik generuje 245 KM i aż 350NM, które dostępne są już od 1250 obr./min. Taka charakterystyka jednostki napędowej powoduje, że silnik sprawia wrażenie znacznie mocniejszego, niż jest w rzeczywistości, a wyprzedzanie w mieście czy w trasie odbywa się szybko i sprawnie. Silnik ten w połączeniu z 8-biegową, automatyczną skrzynią Steptronic oraz napędem na obie osie, potrafi rozpędzić BMW serii 4 w 6,1 sekundy do pierwszej „setki”. Jak podaje producent, średnie spalanie powinno oscylować w okolicach 6,7 litra na 100km.

DANE TECHNICZNE DOTYCZĄCE UKŁADU NAPĘDOWEGO I OSIĄGI

BWM 428i xDrive
Audi A4 Quattro
Cena bazowa wersji [PLN] 199 698  
168 400  

Budowa silnika/paliwo Benzynowy, R4 16V, Turbo Benzynowy, R4 16V, Turbo
Pojemność silnika [cm3] 1997 1984
Moc [KM/obr./min] 245/5000  225/4500
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr.min] 350/1250 350/1500
Skrzynia biegów 8-stopniowa skrzynia automatyczna
7-stopniowa skrzynia automatyczna
Napęd 4x4 4x4
Przyspieszenie 0-100 km/h [sek] 6
6.4
Prędkość maksymalna [km/h] 250 250
Spalanie miasto [l/100km] 8,8 8,5
Spalanie trasa [l/100km] 5,6 5,6
Spalanie średnie [l/100km] 6,8 6,7

Z dbałością o detale
Wnętrze auta wykonane jest z dużą dbałością o szczegóły. Dobrze zaprojektowane, estetycznie wykończone przy użyciu bardzo dobrych materiałów. To absolutna czołówka w grupie aut marek wielkoseryjnych. Przejrzyste rozmieszczenie wskaźników i wszelkich elementów potrzebnych kierowcy ułatwia obsługę. Kokpit – jak w starszych modelach BMW – został zaprojektowany z uwzględnieniem przede wszystkim wygody kierowcy. Standardowo montowana jest wielofunkcyjna kierownica . Element wyposażenia dodatkowego, wyświetlacz Head-Up, został zoptymalizowany pod względem prezentacji informacji oraz rozdzielczości i rozmiaru przedstawianego obrazu. Samochód wyposażony jest standardowo w najnowszą generację systemu iDrive do obsługi urządzeń pokładowych. Za pomocą kontrolera na konsoli środkowej możliwe jest sterowanie urządzeniami telekomunikacyjnymi, rozrywkowymi i nawigacyjnymi. Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest ConnectedDrive, oferujący innowacyjne systemy zapewniające bezpieczeństwo, komfort i dostęp do informacji w czasie podróży. ConnectedDrive oferuje również funkcję Online, Assist i TeleServices, a także możliwość korzystania z Internetu. Z ciekawych opcjonalnych rozwiązań warto wymienić tzw. dostęp komfortowy, wielokanałowy system audio, systemy rozrywki dla pasażerów tylnych miejsc, czterostrefową klimatyzację automatyczną, aktywne fotele, system domykania drzwi, wyprofilowany i zoptymalizowany pod względem stylizacji i tłumienia hałasu szklany dach oraz hak holowniczy z elektrycznie chowaną głowicą. Ponadto posiada Układ dynamicznej kontroli amortyzatorów oraz dynamicznej kontroli stabilności (Dynamic Damper Control i Dynamic Drive) pozwalają kierowcy wybrać odpowiedni do warunków na drodze tryb jazdy.


Bezpieczeństwo
Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w BMW serii 4 wypada bardzo dobrze. Oferowane są czołowe i boczne poduszki powietrzne, kurtyny chroniące głowę oraz zagłówki na przednich siedzeniach, aktywujące się zależnie od uderzenia. W aucie zastosowano opony typu Runflat, umożliwiające kontynuowanie jazdy po przebiciu i sygnalizujące uszkodzenia.  „Czwórka” posiada bezpieczną dla pieszych konstrukcję maski silnika. W wyposażeniu opcjonalnym dostępne są reflektory biksenonowe, reflektory adaptacyjne ze zmiennym rozdziałem światła i funkcją doświetlania zakrętów oraz udoskonaloną funkcję wzywania pomocy, która lokalizuje pojazd za pomocą systemu ConnectedDrive.

W modelu zainstalowany został  również asystent parkowania, ostrzegający przed kolizją, z funkcją automatycznej aktywacji hamulców w razie wystąpienia ryzyka „stłuczki”. W połączeniu z aktywnym tempomatem z funkcją Stop&Go, funkcją Surround View oraz nową funkcją Speed Limit Device ułatwione jest poruszanie się w gąszczu aut. Dostępne są ponadto system ostrzegania przy zmianie pasa ruchu i przed zjechaniem z pasa ruchu, asystent świateł drogowych i system Night Vision z rozpoznawaniem osób na drodze w ciemności.

Kto kupuje prezentowany model?
Limuzyny luksusowych marek chętnie kupowane są w celach reprezentacyjnych. Nie inaczej jest w przypadku bawarskiej marki, gdzie prawie 90% procent nabywców tego modelu , to klienci biznesowi (dane za rok 2014 z polskiego rynku).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane