/  / BMW 335d xDrive – Rodzinna wyścigówka

PREZENTACJA | BMW 335d xDrive – Rodzinna wyścigówka

IBRM Samar|
BMW 335d xDrive 2014
© IBRM Samar
BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014BMW 335d xDrive 2014

BMW serii 3 to jeden z najchętniej kupowanych samochodów klasy D na świecie, a odmiana z 3-litrowym silnikiem Diesla jest jedną z najbardziej kompromisowych wersji. Auto to łączy w sobie cechy samochodu sportowego z pojazdem rodzinnym. Jest przy tym bardzo szybkie a zarazem niezwykle ekonomiczne, komfortowe, niezawodne, bezpieczne i ładne.

Pierwsze BMW serii 3 zostało wyprodukowane czterdzieści lat temu, w 1975 roku, a od tego czasu powstało już 6 generacji modelu. Każdą generację można zaliczyć do udanych, jednak model E30 produkowany w latach 1982-1994 był bezkonkurencyjny w swojej klasie. Na jego cześć, najnowsza generacja nosi nazwę F30. Seria 3 utrzymuje miano lidera w swojej klasie z generacji na generacje i wygląda na to, że model F30 podtrzyma tę passę.

„Trójka” to najważniejsza pod względem liczby wyprodukowanych i sprzedanych samochodów seria produkcyjna w koncernie BMW. Samochody przeznaczone na rynek europejski wytwarzane są tradycyjnie w fabryce w Monachium

Sedan to mała limuzyna. Dostępne są także wersje Touring oraz Gran Turismo (3GT). Dwudrzwiowe modele (Coupe i Cabrio) według nowego nazewnictwa producenta należą już do serii 4. Na przestrzeni lat „trójka” stawała się coraz większa. Obecny model ma 4 624 mm długości a szerokość i wysokość nadwozia wynoszą odpowiednio: 1 811 i 1 429mm. Dzięki nowym wymiarom samochód stał się bardziej komfortowy i przestronny. Choć wielkość bagażnika w tym modelu ma małe znaczenie, to warto dodać, że jest on o 20 litrów większy niż u poprzednika. Masa własna pojazdu nie przekracza 1630 kg.

Z zewnątrz samochód nawiązuje do klasycznej stylistyki BMW. Tak jak w większości modeli tej marki powietrze do silnika dostaje się poprzez dwie „nerki” wkomponowane w przedni zderzak i maskę. Uwagę zwracają charakterystyczne wąskie podwójne reflektory przednie. Pomimo swoich gabarytów auto nie sprawia wrażenia dużego. Dynamiczna linia boczna podkreśla sportowy charakter samochodu. Deska rozdzielcza zachowała klasyczny kształt. Elementem, który zmienił się względem poprzedniego modelu jest główny wyświetlacz - jest on wyraźnie oddzielony i wystaje znad nawiewów powietrza.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

BMW 335d xDrive
Mercedes C250 BluTEC 4MATIC
Audi A4 3.0 TDI quattro
Cena bazowej wersji [PLN]* 238 800 221 300 227 400

Długość [mm] 4624 4686 4701
Szerokość [mm] 1811 1810 1826
Wysokość [mm] 1429 1442 1427
Rozstaw osi [mm] 2810 2840 2808
Bagażnik min/max [litry] 480/- 490/1510 480/962
Masa własna/DMC [kg] 1630/2420 1585/2440 1730/2280
Zawieszenie przód Kolumny McPhersona / sprężyny śrubowe sprężyny śrubowe, jednorurowe amortyzatory gazowe z selektywnym systemem amortyzacji podwójne wahacze poprzeczne/sprężyny spiralne
Zawieszenie tył Wielowahaczowe/sprężyny spiralne jednorurowe amortyzatory gazowe z selektywnym systemem amortyzacji podwójne wahacze poprzeczne/sprężyny spiralne
Rozmiar kół/opon 225/50 R17 225/50 R17  245/40 R18
Hamulce przód/tył Tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Tarczowe wentylowane/tarczowe   Tarczowe wentylowane/tarczowe
* podane ceny nie zawierają aktualnie obowiązujących rabatów

BMW serii 3 sedan reprezentuje segment D. Wśród marek premium znajdziemy dla niego na polskim rynku dwóch bezpośrednich rywali. Wersje z mocnym dieslem i napędem na cztery koła oferują takie marki jak Audi (model A4 3.0 TDI) oraz Mercedes (model C 250 BlueTEC 4MATIC). Lexus IS nie jest produkowany z silnikiem o zapłonie samoczynnym, natomiast Infiniti Q50 z dieslem posiada napęd przenoszony tylko na tylną oś.

Pod maską prezentowanego BMW mieści się tradycyjny rzędowy 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik o mocy 313 KM. Jest to nie tylko najmocniejsza jednostka wysokoprężna w gamie silników dostępnych do tego modelu, ale także najmocniejsza jednostka w swojej klasie. Odwieczny konkurent - Audi A4 - z silnikiem o zapłonie samoczynnym może pochwalić się silnikiem o mocy zaledwie 245 KM. Olbrzymią przewagę nad konkurentem ze Stuttgartu dają za to dwa dodatkowe cylindry, dzięki którym BMW uzyskuje zawrotny moment obrotowy równy 630 Nm. Audi(A4 3,0 TDI) w swoim najmocniejszym dieslu w tej klasie posiada również 6 cylindrów, ale momenty osiągane zarówno przez silniki "A4-ki" i C-klasy nie przekraczają 500Nm. Ośmiostopniowa przekładnia automatyczna ma zaś jeden bieg przewagi nad konkurencją. Wersja 335d zalicza się do klasy emisji D (148g/km). Średnie zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosi 6,4l/100km natomiast na trasie – 4,9l/100km. Rozpędzenie tego rodzinnego samochodu do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,8 s. a jego prędkość maksymalna ograniczona jest do 250km/h.



Napęd na cztery koła BMW xDrive poprawia trakcję i stabilność kursu. W czasie normalnej jazdy napęd przekazywany jest w stosunku 40:60 między przednią a tylną osią. W szczególnych przypadkach, np. na śliskiej nawierzchni, czujnik rozpoznaje nadsterowność i podsterowność. Za pośrednictwem przekładni i sterowanego elektronicznie sprzęgła wielotarczowego w ciągu jednej dziesiątej sekundy przenosi nawet do 100 procent mocy silnika na oś przednią lub tylną – a potem wraca do normalnego rozdziału.

W aucie montowany jest przełącznik właściwości jezdnych Driving Experience Control z trybem ECO PRO i SPORT. Tryb Sport aktywuje  znacznie bardziej sportowe – w stosunku do podstawowych – ustawienia napędu i układu jezdnego. W połączeniu ze skrzynią automatyczną punkty zmiany przełożeń są wydłużone. Działanie trybu ECO PRO ukierunkowane jest na maksymalne obniżenie zużycia paliwa. W tym trybie modyfikacji poddawane są takie elementy jak: optymalna charakterystyka pracy pedału gazu i skrzyni biegów, optymalny moment zmiany biegów, a nawet praca ogrzewania i klimatyzacji.

DANE TECHNICZNE DOTYCZĄCE UKŁADU NAPĘDOWEGO I OSIĄGI

BMW 335d xDrive
Mercedes C250 BluTEC 4MATIC
Audi A4 3.0 TDI quattro
Cena bazowej wersji [PLN]* 238 800 221 300   227 400

Budowa silnika/paliwo Diesel R6 24V Common-Rail Diesel R4 16V Common-Rail Diesel V6 24V Common-Rail
Pojemność silnika [cm3] 2993 2143 2967
Moc [KM/obr./min] 313/4400 204/3800 245/4000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr.min] 630/1500-2500 500/1600-1800 500/1400-3250
Skrzynia biegów 8-biegowa automatyczna 7-biegowa automatyczna 7-biegowa automatyczna
Napęd 4x4 4x4 4x4
Przyspieszenie 0-100 km/h [sek] 4,8 6,9 6,1
Prędkość maksymalna [km/h] 250 240 250
Spalanie miasto [l/100km] 6,4 5,9
7,2
Spalanie trasa [l/100km] 4,9
4,3 4,9
Spalanie średnie [l/100km] 5,4 4,8
5,8
* podane ceny nie zawierają aktualnie obowiązujących rabatów

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa jest bardzo rozbudowane. W standardzie znajdziemy czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz nadokienne poduszki z przodu i z tyłu. Takie systemy jak ABS, DTC (kontrola trakcji) i DSC (kontrola stabilności) nie wymagają dopłat. Dodatkowo mamy do wyboru takie systemy jak Active Protection który aktywuje się po przekroczeniu 18km/h i automatycznie dociąga lekko pasy bezpieczeństwa. W krytycznych sytuacjach zamykane są wszystkie szyby i dach przesuwny. Jeżeli dojdzie do kolizji, system wyhamowuje samoczynnie pojazd aż do całkowitego zatrzymania. Warto wspomnieć że dostępne są takie systemy jak np. system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, rozpoznawania oznakowania drogowego czy  inteligentnego wzywania pomocy.

Samochód ten bardzo dobrze wypada w licznych testach niezawodności. Jednym z przykładów może być test DEKRA z 2014 roku. W kategorii samochodów klasy średniej z przebiegiem do 50 000 km BMW serii 3 zajęło w nim drugie miejsce za Volvo s60/v60. W kategorii przebiegu od 50 000 do 100 000  km okazało się bezkonkurencyjne zajmując pierwsze miejsce.

PLUSY:
- znakomite osiągi, przy umiarkowanym zapotrzebowaniu na paliwo,
- bardzo dobre właściwości jezdne,
- niezawodność,
- przestronne i wygodne wnętrze,
- duża liczba konfiguracji wyposażenia i dodatków.


MINUSY:
- wysoka cena.

Autor: Karol Stolarski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane